oj oj oj. Koptiker

Igår satt jag och erik och pluggade till halv två. Det var lite jobbigt. Sen hade tvärbanan slutat g¨å så jag slaggade där.
Vi tänkte vi skulle filma och göra lite som hallonvägen 2 fast att vi samarbetade istället för att hugga varandra i ryggen. det blev 45 min råmaterial så vi bestämde oss för att göra en långfilm. Det gick senare över till att vi ska göra en sit-com.

Vi myntade även uttrycket Freudiansk felöversättning efter att vi översatt
Han gick in i sin munkkammare.
till
Han gick in i sin runkkammare.

'hö hö

Det var lite trött på slutet.
Förövrigt så kan man tolka in perversioner i alla översättningsexemplerna.

Kom in på jobbet morse of frågade min lärare en grejj och han svarade vi kan ta det på seminariet ikväll.
Det visste inte jag att det var. När jag läste igenom mina mail från honom såg jag att vi skulle ha översatt tio meningar från svenska till koptiska (vilket jag inte gjort förrut). Det hade jag helt missat. Så jag fick freestyla lite och köra på en höft. Det gick åt helvete men han, Jörgen, är en snäll lärare så det gick bra ändå.
ganska coolt. Han är blind men han kan slå upp saker blixtsnabbt. Kan man översätta "guds ljus" och "ljuset av gud" på den här meningen?
- Ja det finns flera fall av båda. Här i t.e.x Johannes Evangeliet så finns det två exempel på......

Han har någon crazy databas.

Förövrigt när jag kom in i venten (Ventrilo ett program som man pratar som i telefon med varandra på intenet. internetkonferens. i detta fall var det inte venten men ett annat program som är lika dant men det är coolare att säga venten. som i "jag sitter här i venten och spelar lite Dota" red.anm.) så hällsade Jörgen snällt och sa: Kul att ni gjorde lektion nio å.
- Va skulle vi inte det?
- Nej men det blir inga minuspoäng
- (tankebubbla) Nej men FAAAAN vad bra. vi satt bara fyra timmar med den fjävla uppgiften igår helt i onödan. Nice!

Nej nu ska jag hem och käka köttbullar och maccarounies.

p.s. stora religösa grupper växer med 40% per decennium har jag lärt mig idag. och det fanns bara 1000 kristna i rom år 50 d.s.

0 comments:

Skicka en kommentar