Helgen måndagen.


I helgen var Adam och Olle över i stockholm
Vi spelade lite biljard på jobbet innan vi stack hem till Luma. Sedan var det någon som sa att vi skulle gå på Viperroom men när vi väl stod i kön kom vi på att det inte var någon som vill gå in utom Baggen (och Luma som gick in och ut igen efteratt han inte fick dricka mer).
Helt plötsligt dök Björns lumparkompis Axel upp.
Han tyckte det var en utmärkt idé att gå till trädgårn. När vi kom dit var det ganska tomt. Vi gick runt på andra sidan och vakten sa
Det är plus förtio här ikväll. Det är danskväll.
-jaha, men om vi kom hit för att dansa då?
-ja då kostar det 140:-
-jaha fan vad dyrt.
-ja det är band
-jaha.
-....
-jaha vad är det för band då?
- Effect
-jaha

Vi gick vidare till nå sunkställe och sedan på Dabaser Medis (som var lika kasst som alltid).

På lördagen var jag hemma hos Erik och pluggade. Vi drack Fernet Stock och funderade på om vi skulle gå på David Sandström på Debaser (slussen) men vi kom fram till att det var drygt att stå i kö och att det var bättre att se honom i Ume.

På söndagen pluggade vi hela natten.

Jag har byggt en prima digital koptisk-svensk ordbok som snart är klar. Jävlar vad bra den blir.

3 comments:

Anonym sa...

Fan va dum i huvet du är. Att inte gå på David är som att gå på Tinas café när det är gratis kaffe på Elsas. Nu vart jag förbannad. Ska göra en skål av min Grovdoppa-skiva. Och Erik kan ju glömma att bo här igen.

potmo sa...

Men vi ville ju se han i Ume... Och så hade vi jättemycke läxa att göra... å så var det aplång kö för det var 10-års kalas. och... och... äh jag vet det var dåligt.

Anonym sa...

Har pratat med folk som var där och det ska ha varit jävligt bra. Jag väljer att tolka det som att du mer eller mindre lovar att komma nästa gång han spelar här. Dessutom ska inte du ha all skuld. Varför var inte Stiffo där? Varför tvingade inte Stiffo dig att gå? Men det var fortfarande dåligt av dig också. Usch.

Skicka en kommentar