Eld i Berget

Jag har den äran att presentera för er
Potmo.com 10.0 - Eld i Berget Edition

feat. En film inspelad under förberedelserna till Strejkspelet i Norberg i mitten på 70-talet.
Det är min far, Stickan Bergman, som är speaker 22 år gammal (alltså lika gammal som jag är nu).
För er som tycker det är kul så är det en closeup på honom i slutet när han sjunger en liten trudilutt.

Jag har lagt upp det här på RS så jag vet inte om det fungerar eftersom jag sitter bakom en massa brandväggar så om det inte funkar, droppa en kommentar så ska jag försöka fixa det.

Potmo.com 10.0 Eld i Berget Edition

3 comments:

Anonym sa...

det fungerar för mig, och jag sitter vid en mycket pissig dator.

Gustav sa...

Mycket roligt att återse "Eld i berget". Var själv med som statist i "Spelet om Norbergsstrejken 1891-92". Många minnen strömmade genom mig under filmens gång. Då var jag en finnig skolgrabb på 15 vårar, nu börjar man att närma sig de 50... Mycket har förändrats sedan 1977, men jag hoppas att när det verkligen gäller, att solidariteten mellan människor kommer att fortsätta att leva och bestå som vi sjöng i "strejkspelet".

Anonym sa...

Åh vad kul att se Eld i Berget! Tack för att du har den liggande på nätet. Jag sitter här o ser den med min ex-pojkvän som var med och spelade Sven Wiklund då.
Han (Murre) hälsar!

Skicka en kommentar