All work and no play...

Yalla!

Sorry att jag inte skrev något igår men jag glömde datorn på jobbet. Det blir ett långt inlägg i retur.

I morgon kommer vi lansera vår nya plattform "Revolution" (på svenska inte på engelska).
Det är en multiplayerserver som har en massa fina finesser. Till lanseringen kommer även den egentliga produkten nämligen (stavas nämligen nämnligen eller nämligen? Det borde ju vara nämnligen eftersom det är värt att nämna) Algas Alfapet i digital form på blip.se.
Det blir grymt.
Egentligen så skulle de köra en massa tv-reklam men någon på TV4 prioriterade bort det hela.
(På tal om TV-Reklam så har vårat spel SuperG varit med i TV fast de gjorde reklam för skridskor. Jag kanske nämnde det förut)

Igår skulle jag gå på Leif G.W. Persson och Göran Persson när de snackade om sina böcker på Kulturhuset men biljetterna var slut. Erik och Sandra hade köpt biljetter innan men jag kom inte in.

Sedan har jag noterat vad jag tror är någon form av påhopp i etern.

"Nisse B. gör ett oseriöst fotbolls intryck.
Jag är lite Nazist, Islamist och Livetsord."
-DinPappa

(Notera att jag plockat bort efternamnet i citatet. Det är en ny policy jag har att aldrig skriva efternamn på nätet. Jag, Erik och Sandra diskuterade det idag och kom fram till att inte skriva efternamn på nätet)

Jag förstår inte riktigt vad hon/han/den/det (värnar om anonymiteten på Internet) menar.
Nazist kan jag förstå med tanke på att jag har en kropp slickad ur ett enda stycke elfenben som de grekiska idealen men det andra... och som uppräkning i samma mening. Ja, jag är då rådvill.
Jag tror det kan ha något att göra med att skribenten i fråga är AIK:are.

Stockholmslag - fotboll - fallande ordning - sortera på älskvärdhet.
1. Brommapojkarna
2. Bajen
3. Assyriska
4. AIK
5. Djurgården

P.S. Kolla även Hallonvägen för roliga bilder på barnens zoo. D.S


När vi skulle plocka in bilderna på Stiffo så hittade vi den här bilden på Baggens mobil.
Det är Baggen och Jeppe tror vi (bilden hette Hudiksvall.jpg). Baggen sover så han kunde inte lämna sitt godtyckande men om han ogillar så får an lägga en kommentar. (Stiffo säger att jag numera ska kalla honom Johannes Håll på bloggen i stället för Stiffo. Nu ändrade han sig och vill heta Glenn i stället (fast med ett n) fast sagt är sagt. Johannes Håll.)
Det här är en stor hög med bacon som Björn tillagade igår. Det var gott även om det var en lång diskussion hurvida bacon ska stekas knaprigt eller bara fräsa på det lite.


Här efter följer en serie som Johannes Håll har tagit på sig själv när han rakade sig igår. (Han hade sagt att han inte skulle raka sig förrän sin födelsedag (den 8:e Nov. (samma dag som Erki (Samma dag som Luma (Samma dag som Jessika Kvist (Oj nu hängde jag ut henne ändå fast mitt nya manifest för Internet-Anonymitet, men W.T.F.))))))
Johannes Håll har kvar den sista frisyren. Stort av honom! (men har han inte något i blicken?)







Här är lite bonus. En bild på Ronny&Ragge-skivan Jon skickade. Jag nämnde den i ett tidigare inlägg men jag tror jag glömde lägga upp bilden.

Här är en bild på fönsterbläcket ovanför min säng. Någon har glömt ett äpple tror jag.
Den här bilden lägger jag upp bara för att Linus var så upprörd över burkarna med snusdosor på. Jag kan ju säga att både äpplet och snusburkarna är borta. Vi ringde tillochmed till vår sopexpert Per H. för att ha koll på vart man skulle slänga Frigolit.

2 comments:

Anonym sa...

On Glen får heta Johannes Håll vill jag heta Hawaii-kråkan. det går väl bra?

Anonym sa...

Hemkommen efter en 15-årig exil i Zimbabwe! hittar jag mig själv på denna eminenta blogg. Jag har blivit fulare (av bilderna att döma) men i övrigt mår jag bra. hälsar sennahoj llåh.

Skicka en kommentar