Ge mig ett G!

Jag, Erik, Linus och Linus kompis Emil var på GAIS - Hammarby idag.
Jag fick låna en GAIS-tröja av Linus.
Innan vi kom till matchen så söderstadion så tog vi två öl på gallerian där ute. Man blev lite små nojig när jag var den enda som hade GAIS-tröja och Linus och Emil var de enda som hade GAIS-halsduk.

Arrangörerna hade vart så smarta så att de hade satt de drygaste Hammarbysupportrarna på
halva Östra Stå (alltså bortaläktaren) och GAIS-klacken på halva.
Det ledde till att Hammarbysupportrarna kastade smällare på oss och skrek massa dumma saker.
De hade typ inga snutar eller vakter emellan heller så man väntade ju lite på att någon skulle hoppa över stängslet.

I alla fall. GAIS spelade väldig bra i första halvlek. En minut innan paus så gick jag och pissade och då smällde Bajen in en kula.

Sedan i andra halvlek gick jag och pissade igen och höre hur stadion kokade när första dropparna slog i porslinet. 2-0.

Sen smackade Bajen in två snabba så då var det rökt.
Precis i slutet så ropade de ut att BrommaPojkarna hade vunnit med 1-0 mot Djurgården.
Jag blev ju jätteglad och tjimmade och tjoade och klappade händerna. Jag tyckte det var konstigt att ingen annan blev glad. Då berättade Linus att det gjorde att IFK-Göteborg tog guld.
Det var inte helt poppis i GAIS-klacken.

Händerna i fickan.

Nu sitter jag hemma med GAIS-tröjan och myser i soffan med Baggen.

0 comments:

Skicka en kommentar