Janne


Jag glömde nämna Eriks nya lägenhet. Det var en mycket trevlig historia. Ljus och fin.
Och vilket område. Årsta!
Det är som en liten stad med urmakare och ett levande folkets hus.
Även om området nämndes redan 1344 så är det en tidsresa tillbaks till '50-talet som Erik uttryckte det. Största delen byggdes i slutet av '40-talet och Årsta centrum invigdes 1953.
Åsta har varit förebild till de andra stadsdelsbyggena, de som senare kom att kallas miljonprogrammen som påbörjades 1965.

(Avstickare: Nu sa Fredrik att Spice Girls sålde slut sina biljetter till i December på 38 sec.)

I alla fall så hoppade vi av tvärbanan i årsta centrum och knatade under en viadukt. Vem möter vi? Jo Janne i Backen. Dock utan kaffekopp men med ett litet barn i en barnvagn.
Jag visste inte om det var han. vad gjorde han där? med ett barn? Jag vågade inte hejja men jag ringde farsan och han confirmade att det var Janne och att han hade en liten unge.

(Nu försöker Stiffo trumfa mig med att säga säga att han träffade dr.Deo med en barnvagn på t-centralen) .

3 comments:

Anonym sa...

Hade barnet en kaffekopp i handen?

Anonym sa...

då jag misstänker att Erik läser här rätt så ofta vill jag passa på att tipsa honom, och alla andra med perifera intressen, och den starkt folkbildande bloggen snutnamn.blogspot.com

Anonym sa...

OM skulle det vara på slutet, inte OCH. Gud så pinsamt.

Skicka en kommentar