fylltanten i graven brevid

Nu kom precis fylltanten från lägenheten mittemot och frågade om ett par cigg. Jag tror hon var nykter idag dock.

Jag vet inte om jag har berättat om henne. Hon brukar komma över ibland.
En gång frågade hon om olja. Jag sa, går det bra med olivolja? Ja det gör det nog, sa hon. Sedan gick hon ut till porten och oljade gångjärnen. En annan gång frågade hon om hon fick komma in på fest och försökte dansa en tango med mig. Men idag var det bara en cigg hon ville ha. Tråkigt att jag inte kunde hjälpa henne.

Snart ska jag gå på lokal, Baggens kompis Anders fyller år. Problemet är bara att jag inte har några rena kläder förutom min Blipville-hood. Jag tror inte damerna kommer skockas. Kanske får man nöja sig med något fattighjon från ålderdomshemmet som kan förbarma sig.

Just nu tipsar Pettsson om Att Norbergssonen Kent Persson (tidigare känd under aliaset Borgmästar'n numer känd under aliaset Reksdagsledarmot'n)

(Nu påpekade jon att jag inte skrivit vad det var med honom. var det medvetet? en cliffhanger?)

Jo Kent var med på nyheterna. Han är dock inte med på nyheternas hemsida på deras webbsändningar. Förbaskat.


Jag håller på att kolla upp om jag kan hitta ett klipp på nätet. Update: Jag hittar inget.

2 comments:

Anonym sa...

vill inte vara den som märker ord men det står faktiskt inte vad som är grejen med Borgmästar'n..

Anonym sa...

arselklåning också! och jag som inte har kanaler på TVn här. tror du det hamnar på framsidan av FP imorgon att en ortsbo varit med i riksmedia?

Skicka en kommentar