Wassup? Java man.

Jag har skrivit lite på sistonde är det folk som påpekar för mig.
Varför? Jo för jag är sego och jag har suttit och kodat Java applets all night long.

Jag håller på att försöka styra upp min andra sida Allgemeine Digitalische Gesellschaft som inte riktigt är något att skryta med just nu. Jag ska göra lite snygga fina saker under devisen Laboriosissima et Artificosissima. (Kepler skrev en bok med samma namn där han beskrev mattematiska figurer. Översatt blir det något i stil med det mest arbetsamma och artificiella tänkbara)
Jag har gjort en remake på min gamla spirograph (som jag gjorde i shockwave för ett tag sedan som källkoden blev snodd för). Java är bra mycket snabbare än shockwave men dess antialiasing är inte så bra som man vill i Java.awt.Graphics2D-biblioteket. Jag ska se om det går att fixa på något sett.
Så här ser prototypen ut. Som ni ser så är de svarta linjerna allt i från mjuka och fina.


Efter det ska jag göra ett kaleidoskop och efter det ska jag göra en Girihplattor-generator. Det är väldigt spännande med Girih-plattor. Med endast fem plattor, målade på olika sätt, så kan man få ett oändligt stort mönster som är irreguljärt men självliknande. Här är ett exempel.


Efter det tänkte jag att jag skulle göra en fyrverkerigenerator där man sätter ihop olika krutsorter och i olika mängder för att få ett oändligt stort antal fyrverkerier.

Med lite tur så ska jag byta till den mörka sidan i morgon och börja arbeta med Appletosh på jobbet. Jag vet fortfarande inte om det blir en Mac Book Pro eller en iMac.

Jag har gjort en prototyp på sidan i photoshop men den är inte snygg nog att visas tror jag. Jag ska göra om den helt med lite trix och fix.

0 comments:

Skicka en kommentar