iMac


Det blev en iMac. 24". Vi lassade in två extra gig i ram å så nu är det tre gig.
Den är ett åbäke och riktigt stor. Men jag gillar det.
Jag har hunnit irritera mig på några saker. Home- och End-knappen fungerar inte. Mycket drygt när man ska skriva och markera. Det måste jag få igång innan jag börjar koda något.
När man drar in en mapp i "platser" i findern så kan man inte byta namn på dem utan att byta namn på orginalet. Ganska cp tycker jag.
Sedan är det det där med Ctrl-X på pc som inte finns i findern. Ganska drykt.

Bilden... Jag tänkte att eftersom man ser sig själv när man fotar i photobooth (det är ett program som man kan fota med den inbyggda webbkameran i) så kommer jag sitta hela natten och posera så jag tänkte jag tar första bilden och slänger upp den. Jag var inte riktigt med på att den räknade ner från tre innan den fotade. Jag låg bakåtlutad med en snygg posé, självsäkert och överlägset, tre sekunder innan den här bilden. Nu ser jag mer ut som ett vettskrämt rådjur i lyktljuset framför en Landrover på E4:an.

3 comments:

Anonym sa...

Vi vill...måla av dig.

potmo sa...

Vilken cirkuspung jag har! Aoutch!

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Allt blir snyggare med mac! Du ser till och med nästan ut som Johnny Depp ;-)

Skicka en kommentar