En liten uppdatering

Creek

Det har kommit in ett par frågor.

MrDoktor undrar om gästerna får laga mat själva. Vi hjälptes åt lite. Det blir så trevligt så.

Hawaii-kråkan undrar varför man inte hör mer om Texas-höns. Det finns en naturlig förklaring och den är att vi inte vill ha med dem att göra. Alla vet att hedemorahöns är de bästa.

Mikaela undrar om jag ens försökte prata med den andra tjejen igen och det förökte jag inte.

Cargus undrar om jag bytt lag och det har jag inte även om det vore grymt. Killar vet ju hur killar vill ha det. (Nu ser jag att svaret inte riktigt förmedlar vilket lag jag är med i nu men det blir mer spännande då så jag ändrar inget)

Peter undrar vad det är för fel på bildlänkarna.

Det är Windows Live Writer som jag använder för att blogga lite då och då (Man kan drag and droppa in en hel bunt bilder så det är smidigt när det är mycket bilder).

Jag vet inte riktigt hur man tar bort inställningen att bilderna ska länka till en bildnerladdning men jag jobbar på att fixa så att bilderna öpnnas som vanligt i browsern. Jag tycker det är drygt jag med.

Om bilden ovan öppnas i nytt fönster som vanligt så är det fixat. Annars måste jag styra lite till med en CSS eller nåt antar jag och det är ju lajbans.

 

EDIT: Det funkade inte. Blogger har en liten textrad i a-taggen som heter

onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}"


Det är ett javascript som antagligen gör något snyggt. Jag tycker dock inte det ska vara så djävla svårt att bara öppna den där bilden i ett vanligt fönster istället för att vara tvungen att tanka ner skiten.



 



Jag ska göra ett litet test till snart.



 



UPDATE:

Nu hittade jag på vad det var för fel. Det var ju Microsoft som klantade så jag har laddat ner nya WLW2008 så nu ska det funka snart.



 



UPDATE:



Nu då.

2 comments:

Anonym sa...

tack för uträtat frågetecken.

Anonym sa...

Bobby Fischer är död. Varför ser jag ingen minneskrönika här?

Skicka en kommentar