Boom

Hoppas ni har tråkigt för här kommer en till lång post som kanske kan spä ut tiden lite.

I helgen var jag i Närke (fick jag veta på jobbet), alltså Örebro. Johannes Håll säger att jag är dum i huve som inte visste att Örebro låg i Närke. Mina geografi-kunskaper har luckor. Uppenbarligen mina anatomikunskaper det med (Jag råkade säga att tarmarna kom före matsäcken på jobbet, eller om det var tvärt om). Nu när jag har labbrocken ifrågasätter de inget längre. Jag tror att min stolta mustasch i kombination med labbrocken inger förtroende och hyser auktoritet. Ne nu hoppasjuger jag igen. I alla fall...
I alla fall var jag och hejjade på Pettsson. Det var trevligt. Hon ska åka till Indien i mars (tror jag) och hitta sig själv (tror jag) och komma tillbaka med krishnatoffs (tror jag) och sidenpyamas (tror jag). I förbifarten träffade jag Adam och the Crew. Jag fick det stora nöjet att se Ola-Bo's tatueringar på knäna (det är handstil, alltså inte snirklig finstil utan.. handstil. På ena knät Cederborgs namn och mobilnummer och på andra knät en Svenssons (vet inte riktigt vem som heter Svensson) namn och mobilnummer.) och hans nya tatuering på magen ("KÖR SÅ DET RYKER"). Jag lär ju fixa bild på det. Jag måste skaffa en kamera. Väldigt skojjigt. Det var en trevlig vistelse i Närke.
Adam styrde även upp en insyning av min jacka hos hans syster. Hon kan kan det där. Jag har aldrig träffat henne men jag har sett lite av hennes kläder när jag var hemma hos Adam. Vi får se om det blir nå.

När jag skulle åka hem på söndagen var det skaaandaaal.
Först så fick jag vänta typ en timme i Örebro. På tåget ringde Johannes Håll och sa att Terese skulle hålla i Söndagsmiddagen (jag har inga bilder. Kanske kan fråga Maria för hon hade kamera). Hon bor i Hägersten. Hållen skulle möta upp mig i Liljeholmen. Jag ringde och förvarnade att jag var på väg när jag var i Sumpan. Hållen säger, and I quote: "jag ska bara dra på mig skorna så sticker jag".
45min senare ringer jag från Liljeholmen.
-Var är du? Jag är här nu!
- Öhhhhh. Jag åker från Vårberg nu...
Vänta på bussen i 20 min.
Ringer Hållen och frågar var han är när bussen ska komma om en minut.
-Jag sitter på bussen var är du?
Då står jag på fel perrong. Jag lackar och ringer en taxi.
-Till XXXGatan i Hökarängen (inte Hägersten alltså där hon bor) tack.
Taxigubben frågar om det går snabbare att åka genom "nya tunneln".
Jag säger att jag inte har en aning.
Han slår på GPS:en och ser att adressen inte finns i Hökarängen så jag ringer och frågar var vi ska. Han får nya adressen och åker 100 varv runt stockholm och hittar inte.
Han slår av taxametern ett tag och säger.
"öhrm taxibilar kunde åka därigenom förrut"
Han är lost.
Då ringer Ville Bror och säger att han missat tåget till lumpen med 10 sek (han tog på tåget i avesta) och att han har fått skjuts av farsan till Arlanda för att ta Herkulesen därifrån. Han missar den med fem minuter och ser genom fönstret hur den taxar ut.
Jag ska nu guida Ville och far för att han ska få nyckeln så han kan slagga hos oss och ta flyget på måndagen. Farsan kör och jag har ju ingen aning om var jag är eller var jag ska.
Taxischaffisen har inte heller det utan säger typ bara
"Säg åt dem att ta typ höger där och vänster där"
Tillslut kommer jag fram till Terese och får tag på Eniro så jag kan kolla hur de ska åka.
Ville kommer fram och vi lagar mat och äter, efter mycket om och men. Mycket gott i alla fall. Det var någon form av rispappersinslagna grönsaker och wok med ris. Hon hade en väldigt fin lägenhet å b.t.w. Inte långt ifrån Konstfack. Sen åkte vi hem och sov. Ville var uppe och hoppade klockan fem. Det var inte jag.

I Fredags slutade all el att funka i hela köket. Vi har ett säkringsskåp som det är en flärp i som man kan flärpa upp när en säkring gått. Den hade flärpat ner och gick inte flärpa upp. Jag och Baggen skruvade upp skåpet för att göra lite magi men såg ganska snabbt att det var helt livsfarligt och en massa nakna kablar med många volt i.
Jag frågade på jobbet om de vuxna visste hur man gjorde. De sa att om den inte gick att flärpa upp flärpen så var det kortslutning någonstans.
Nu idag så drog jag ur allt tills det gick att flärpa upp flärpen. Det var ugnen som var cp.
Jag ringde värden och han skulle skicka någon som styrde det. Det fick bli mackor till kvällsmat.
Vi fick igång den ett litet tag faktiskt. Om man drog på största plattan och ugnen samtidigt så fungerade det men sen dog den igen.

Jag gillar inte när det blir så här mycket text i bloggarna. Det är bara för att jag skriver för sällan.

Förresten så har vi pratat på jobbet om att jag ska få en ny dator, finally. Den jag har nu är inte med på noterna längre. Den slutar visa grafik och varannan morgon så får man starta om den eftersom det hängt sig och det tar en halvtimme att få igång alla program igen.
Vi har talat om varför jag har PC. Jag har inte riktigt kommit på varför. Jag tror jag kommer switcha till Mac. Alla program jag kör finns till Mac. Jag tror mac-geeksen tycker om det (tre av sju är maccare, snart fyra). De är ganska så fundamentalistiska maccare å. Det är lite tråkigt att byta sida eftersom jag hackat en del på dom historiskt och sagt att det inte är en riktig dator utan en leksak. Det är lite som jag skulle kunna tänka mig att det är att komma ut ur garderoben att byta till mac från PC. Man får köra något man gillar men det är lite pinsamt och obekvämt att berätta det. Den stora frågan nu är egentligen vilken modell det ska bli, och om det blir stationärt eller bärbart. I'll keep you posted.

Oj nu är klockan mycket. Det är ett jävla skit att man kan skriva så snabbt nu förtiden. Det blir så mycket skitsnack för er att läsa då. Hoppas det ska smaka i alla fall.

TODO: Fixa bilder från Örebro och fixa bilder från Söndagsmiddagen.

10 comments:

Anonym sa...

jag läste hela. den var underhållande.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Klart att du ska komma över till den mörka sidan....

Anonym sa...

har du funderat på att tvätta och stryka labbrocken emellanåt? smutsiga och skrynkliga labbrockar är inte speciellt förtroendeingivande...

Anonym sa...

fråga Johannes Håll om han vet i vilka två landskap Stockholm ligger..

Anonym sa...

Frågan är ju; hur mycket gick taxiresan på egentligen? med tanke på att du bara åker dyra taxisvängar så kanske du ska fundera på att börja åka taxi till jobbet varje dag!
kramkram

potmo sa...

140 spänn tror jag den gick på så det var ju inte sketamycket.
Dock var jag pank i morse när jag skulle köpa snus så jag fick betala snuset med en trisslott som jag vunnit på. 150 spänn faktisk (75x2).
Det kändes så där lyxigt.

Anonym sa...

sthlm ligger i södermanland och uppland. ume i västerbotten och västerbotten län. Kgr i norberg. eller tvärt om om du vill det.

Anonym sa...

Det är uppenbart att du suttit och slagit upp det där. Aldrig att du går runt och håller koll på att västerbotten är både ett län och ett landskap. I så fall kanske du kan tala om residensstaden i medelpad också?

Anonym sa...

hahaha! enda anledningen till att jag vet det är för att jag kollade upp ume när du flyttade dit. ume är residensstad i västerbotten för övrigt.

medalpad har jag ingen aning om vart det ens ligger. så det får du slå upp om du vil veta det!

Anonym sa...

okej då, jag tror dig halvt. Medelpad gör inget att du inte kan för det kan ingen. Har funderat ett tag på om det ens finns på riktigt?

Kanske nåt Nisse kan kolla upp.

Skicka en kommentar