Polisbror

DSC01806

Förresten så har jag glömt kommentera någons kommentar om hurvida min lillebror skulle vara polis. Det är såklart helt befängt. Anledningen att han har den styva looken är att han har tillbringat för mycket tid över dalälven. Det är fastslaget sedan tidigare i en mängd rapporter från allehanda forskare att lång tid i Norrland kan slå griller i huvudet på folk. 
Han kommer hem och står i giv-akt och gör armhävningar snabbt.

Förövrigt så visade det sig häromdagen att familjen Bergman inte har så bra koll på Norrlandsgeografi. Vi skulle lokalisera Arvitsjaur men ingen konde komma överäns. Detta ledde till en snabb utflykt för hela familjen till farmor och farfar som har en  stop sverigekarta. Ingen vann.

 

Olle däremot (han som står längst till höger) har funderat att söka till polishögskolan, han la dock ner det (som ni ser på hållningen).

Fun facts: Mormor i mitten heter Elvy, för hon var det elfte barnet i familjen.

 

När jag får tag i en kamera ska ni få se min lite för tyska nya frisyr och min färgade mustach (tror det blir snyggt till Bianchi kläderna som förhoppningsvis kommer snart.)

0 comments:

Skicka en kommentar