Besviken

besviken

Någon mer än jag som är lite besviken över Apples nya Mac Book Air? Den är ju grym men inte tillräkligt. Var är tabletten som jag hoppades på? Aja man kan inte få allt. Jag antar att den kommer sälja som smör till folk som bara vill surfa.

 

Tur att man inte kunde köpa Apple-aktier (NASDAQ:AAPL) på Swedbank eftersom aktien gått ner med 5.3% just nu.

 

Jag håller tummarna för nästa release då tabletten kommer. Bara en touchscreen och inget annat. Sweet.

 

Konstigt att man inte hört något om iPhone med 3G och inget om när det kommer till sverige.

5 comments:

peter sa...

Äh man får ju ta det för vad det är. En businessdator för kostymfolk on the go som vill hooka upp datorn till projektorn och visa poweroint :P Eller folk som inte bryr sig så mycket om pengar, reser mycket och typ vill ha word, internet mm. Multi Touchpaden vart jag grymt avundsjuk på. Sån vill jag ha.

Kollar man kommentarer på 99, sweclockers, macrumors mm så verkar folk så negativt inställda. Den hamnar nånstans mellan en macbook och en tablet, men ingen inser det utan klagar på "Den har bara en USB"...och...ofta du sitter på tåget och synkar iPod, laddar över bilder från kamera och surfar 3G samtidigt. "Den har ingen ethernet" nähä..802.11n duger inte? Behöver man ha på kontor kostar usb/ethernetadapter 200 spänn. "Det går inte att byta ut minnet" Behöver du mer än 2GB så är det nog helt enkelt inte rätt modell. Titta på MBP istället. "Det går inte att byta batteri själv" Spela roll. 4-5 timmar batteritid räcker och du kan alltid ladda på tåg/flyg mm. Byte till nytt batteri är i princip gratis hos auktoriserad reparatör. Folk verkar tro att man ska få 128GB solid state, 8 gb ram, quadcore 3ghz, 2 firewire 800, 4 usb, trådlös laddning, ethernet, bluraybrännare för max 10 000 och att den ska gå ned i bröstfickan. Men i väntan på det får nog det här duga.
Men tänk fan nisse. Om 3 år när det är dags för mig att uppdatera igen. Då jäklar kommer nog vanliga MacBooken kunna ha de specarna och då är jag där med WasaKredit bakom ryggen! :)

Time Capsule tyckte jag däremot verkade schysst. Även om svenska priset såklart var löjligt jämfört med amerikanska.

Det jag saknade var skärmar. Jag vill ju ha en bra extern skärm med usb/firewire-hub och gamla ACD är pissdyra och utdaterade. Tips på andra märken?

Sedan måste de ju verkligen bumpa upp MacBook Pro också.

Men allt det komemr nog under året.

Pappa sa...

adda mig på msn, sophie-murray@hotmail.com

peter sa...

Förresten

Vad är det för konstig inställning du har till bilderna? På alla andra bloggar går ju bildlänken till en -jpg-fil. Men hos dig knasar mitt firefox ur och undrar med vilket program jag vill öppna bilden, samt slänger upp den i nytt fönster. Är det nån popupfunktion som inte rimmar med firefox?

Anonym sa...

nej det är bara Nisse som inte vill vara som alla andra och kör på egna arrangemang.

Anonym sa...

ang. air så tycker jag ändå att det är relativt skönt attd et inte blev enbart en tuchscreen då hade jag blitt lite less, detta var mycket bättre och även om det inte är värdens monster så e den ju fet om man skall skriva å surfa å så som sagt, sen är det rätt snygg lösning med virtual drive också tycker jag i alla fall.. just rotate och trefingrarsdraget på pekplattan vet jag inte om de e så jevvla nyttigt men det ser ju coolt ut när man sitter på valfritt creddigt fik och skriver på sin valfria creddiga blogg eller motsvarande..
(ps. wohoo nu har jag internet igen)

Skicka en kommentar