Barrunda

Vojne Vojne. Igår var Norbergsenklaven (minus Johannes Håll som var i Fagersta. Och Björn är ju inte längre med i enklaven för han har startat en egen) plus Stålkuken (han heter Anders och har enligt Baggen vart skitafet förut (nu är han fit) ) och en kille som hette Gustav ute och gjorde stan osäker.
Först var vi på Nada. Ganska OK ställe tycker jag men vi hamnade på barnbordet i vuxenavdelningen så vi kände oss lite vid sidan av så Baggen och jag gick till Debaser Medis. Vi hann dock inte in eftersom vi stötte på Dante som hade andra planer (vi träffade Michaela å men mer om det senare). Baggen försvann redan i götgatsbacken så då var det bara en pojke kvar. Dock slöt Dante och jag upp med några av Dantes homies och gick till något som kallades "Biljarden". Dock tror jag inte det hette det men det var en massa biljardbord, snubbar och tjejer med sina snubbar (2 st).
Av någon anledning så stack vi tillbaka till Debaser Medis med taxi. När vi ska åka så ser Dante en kompis på andra sidan gatan som åker med. Han hade spelat gura med Jill Jonsson och alla de där dansband/schlager-stjärnorna (dock ej Carola).
Redan när jag skulle köpa första bärsen på Debaser fick jag napp på en riktig puma. Ölen blev en drink istället eftersom det är lite coolare och fungerade som props i konversationen. Det funkade priiiima tills.... Michaela. Mitt i den vitala delen av tjäderspelet glider hon upp och hejjar. Inget konstigt med det egentligen men Puman tog till flykten. Rackarns!
I alla fall så bär det av från Debaser. Jag och en till snubbe (Dantes kompis. har inte en aning om vad han heter) hoppar in i en taxi som tar oss till "Spajjan" (Spybar). Vi möte upp Dante och en till snubbe där.
På något oförklarligt sett så kommer vi förbi kön och med en klapp på axeln av vakten så går vi in utan att betala. Någon måste känt någon där men jag fattade inte riktigt vem.
I alla fall var det apstort där inne och sketamycket folk. Efter att ha blivit uppriktigt förbannad när jag köpte första ölen (58 riksdaler) så tappade jag bort Dante och den tredje snubben. Den andra hittade någon tjej och var sådär sugen på att snacka med mig.
Jag kände mig mycket malplacerad men ändå nöjd över att "Spajjan" var precis sådär överreklamerat som jag hoppades.
Efter att jag hade vart på toan upptäckte jag att jag inte hade en aning om var dansgolvet där den andra snubben och hon tjejen var. Jag gled runt hur länge som hellst och efter att jag råkat kika in på tjejtoan så fick jag en varm hand på axeln. -Godkväll, hur är det med berusningen här då.
- Va?
- Är du full?
- Ja jag börjar bli lite salongo på örat.
Nu inser jag att det är en vakt. Det jäveln hade ju inte gul jacka som i Fagersta utan kostym.
Synapserna blixtrar till och jag får ur mig.
-Aha! Det är första gången jag är här så jag är lite förvirrad och borttappad.
Till min stora förvåning och förtjusning så nöjer sig vakten med det och skakar hand.
Jag är redan på väg bort men han håller kvar i handen så det blir en sån där Titanic-grej (alltså när man skiljs åt och händerna glider ifrån varandra sakta tills bara fingertopparna mjukt nuddar varandra).
Jag tänker att shit här blir ju inga barn gjorda så jag tar en taxilaxi hem.
På något vis lyckas notan gå på 470 spänn. Jag hade fan kommit till Barcelona och hittat mig själv och tillbaka för det priset.
Baggen var redan hemma.

I morse, eller klockan typ fyra, när jag gick upp såg jag att jag hade en miljard missade samtal.
Jag hade bokat en fika med Marika klockan tre på Blå Lotus som gick åt fanders. Sedan hade Chiiifen ringt och talat in på telefonsvararen. Alfapetservern hade gått om kull med ett dån.
Dock hade nog någon redan fixat det fyra timmar innan jag gick upp för när jag kollade om det funkade så gjorde det de.

Idag har vi bara glott på TV och käkat pizza. Baggen har sett 11 (gånger 42 minuter) Boston Legal på sträck. Nyss kollade jag på filmen Secretary (SVT1). Den får betyget POTM (av POTMO möjliga).

4 comments:

Anonym sa...

haha! förlåååt gullet. det var inte min mening. jag erbjöd dig ju min vän men du halvappade ju bara. missade nåt där tror jag, hon var ju både sötare och säkert yngre. nåja, ska gottgöra dig nån gång.

potmo sa...

jag fick fel nummer av dig

peter sa...

Spyan låter sig likt. Har vart där två gånger (2 dagar i rad) och blev utkastad av samma vakt båda dagarna. Även jag lyckades ta en snordyr taxi efteråt. 700 spänn till Skärmarbrink. Och ändå släppte han av mig vid Globen.

Anonym sa...

oj då. jaja, minns inte ens att jag gav dig numret. men du får väl säga till om du vill ha't igen. men då får du lägga upp ny taktik..försökte du ens prata med den där andra tjejen igen?

Skicka en kommentar