Fortkörningen

mrDoktor har vart på mig idag och sagt att jag är en seriöst dålig människa för att jag körde för fort. Jag tror, eller jag är ganska säker på, att han faktisk menade allvar med det. Sen sa han att jag var en dålig människa för att jag var sjuk när jag körde. Jag har gått och tänkt på det här hela dagen och känt mig som en dålig människa. Men är det inte så att alla kör för fort? (mrDoktor har inget körkort). Är det någon i hela världen som inte kört för fort. mrDoktor påstår att han har en kompis som aldrig kört för fort. Det måste ju vara ljug.
För att avsluta det här ärendet ska jag lägga upp en liten omröstning. Den kommer snart ligga här till höger. Den är helt anonym så man behöver inte vara rädd för att rösta.

7 comments:

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Alla skattefuskar, så varför ska jag behöva betala mina pengar till gamla och fattiga?

Nisse det handlar om att ta ansvar för sina egna handlingar. Att skylla på att "alla andra gör det" är ett tvättäkta ynkryggsargument!

potmo sa...

Det var inte så jag menade. Det är klart att det är fel att man kör för snabbt men är det så att det är typ det sämsta man kan göra? Är det en jättegrej? Jag tycker det är värre att skattefuska t.ex.

Anonym sa...

Utan att själv ge mig in i debatten vill jag bara påpeka för kontrahänterna den allmänna sanningen att folk som följer gränserna ofta är de största farorna i och med den irritation dom skapar. Alla som någonsin åka till Avesta vet hur sugigt det är att ha en pensionär framför sig.

Vi kan hjälpa dig med följande: sa...

Alla har vi vår egen syn på var gränsen går för vardagsfusk. En del tycker att det inte är så farligt att utsätta sina medtrafikanter för en ökad fara medan andra inte tycker att betala barnflickor svart är någon större grej. Risken är uppenbar att vi kommer att bli allt tolerantare för alla sorters vardags brott eftersom att "alla andra gör det". Själv tycker jag varken att betala en barnflicka svart eller att köra för fort är en jättegrej.

Anonym sa...

jag tycker näst intill alla brott begångna av arbetare är okej så länge familjerna Wallenberg och Bonnier inte betalar den skatt dom borde.

Det skulle inte förvåna mig om polisen i den aktuella händelsen var köpt och utkommenderad av Peter Wallenberg för att potmo.com visar Eld i berget och på så sätt gjort frågan om Spännarhyttans nedläggning aktuell på nytt.

Anonym sa...

Det handlar inte om att du bara körde 18 km/h för fort. Du skrev själv i din blogg att du kände dig kass och hoppades att du inte hade sprit kvar i kroppen. Det var ju framför allt det jag reagerade på. Om du vill kan vi alla lista saker som är värre, men det var inte riktigt det det handlade om. Frågan var ju vad du tycker att du riskerar när du kör fort eller inte är i form. Du sa att du riskerade körkortet. Du borde tänkt på att folk kunde dött.

Anonym sa...

Att det enda du ångrar är att du missade polisvarnaren är skandal.

Skicka en kommentar