vilken helg.

Hej igen alla barn.
det känns som jag numer alltid öppnar posterna med att säga att jag ska posta mer och att det har blivit lite lite på senare tid. Så jag gör det idag igen.

I Alla fall så var jag i Örebro i helgen igen och träffade Adam, Cederborg, Ola-Bo, Simon och hela skaran. Jag tänkte att jag bara skulle vara där på fredagen men det blev hela helgen.
På lördagen var jag och Adam och fikade med Kimmo. Det var en trevlig krabat. Efter det åkte vi över till familjen Holmkvist i Nora. Vi fick låna Kimmos bil men jag vågade inte köra och Adam har inget körkort. Ola-Bo tog mod i sig och körde. Det var fint av honom.
Anledningen att vi var på väg till Nora var för att Adams syster, Linnea, skulle sy in min för stora jacka. Jag satt och peppade i bilen som fan så när vi väl kom dit blev jag nästan lite nervös. Linnea nålade in jackan och fixade och trixade. Hela familjen var där och alla hjälpte- och tyckte till. Jag kände direkt att det här kommer bli skitbra. Vi hängde där ett litet tag och efter en guidad tur i huset (De har ett väldigt fint hus. Jag tror det är Q-Märkt (om jag har fattat det rätt så är Q-märkning en kulturminnesmärning fast det är kommunen som har bestämt det i motsats till K-märkning som Riksatikvarieämbetet delar ut)) så åkte vi hem.

På kvällen så kollade vi först på jäkligt många avsnitt av Entorage och sedan gick vi på Pitchers. På söndagen så var jag så jäkla dålig. Fast jag inte hade druckit så mycket så kändes det som att jag höll på att avlida. Jag tror jag hade febran och spydde som en räv och sket med kiss-stråle.
Vi skulle egentligen åka och hämta jackan i Nora men eftersom vi inte hade någon bil (och jag var så jolmig att jag inte ville åka buss) så tänkte vi att Adam får hämta jackan och ge den till mig nästa helg. Jag sov typ hela dagen tills jag kom på att mina hemnycklar låg i jackfickan. Och Stiffo skulle komma till sthlm på måndagen. FUCK! Vi fick efter lite trixande låna en bil. En sån där stor fyrhjulsdriven Älgomobil. Det var skitbra tryck i den. Vi körde ner till Nora och fick jackan som var så jäkla mycket bättre. Linnea hade gjort ett ninja-jobb. Hon var precis så bra som jag hade tänkt att hon skulle vara. Jäkla härlig tjej. Jackan satt som en smäck.
Innan vi åkte så berättade jag att det var bra tryck i bilen för familjen Holmkvist.
När vi sedan åkte hem så var det något som blinkade fram i rutan. Typ som den där snutvarnaren i Need For Speed. Vad är det där? Frågade jag Adam. Han visste inte. Inte jag heller. Det var en snutvarnare.
Jag blev så klart invinkad. Fuck tänkte jag. Jag som är så jolmig, tänk så har jag nå % kvar i blodet sedan igår (klockan var halv nio så det var ingen större risk). Shit nu blir jag av med körkortet. Satan. Hur snabbt åkte jag. Vad var det för hastighet? Damn. När polisen kom fram så fick jag inte ner rutan eftersom jag aldrig hade kört den bilen förrut. Helvete. Nu tror de jag är snorhög och full. Tillslut öppnade jag dörren.
-Hej.
- Vet du hur snabbt du åkte?
- Nej.....ehhh.
- 88.
(Phu tänkte jag det är ju lätt 90-väg)
- det är 70 här.
(kuk nu blir jag av med körkortet. Jaha. Då var det kört)
- följ med här och ta med dig körkortet.
(fuck nu får vi gå hem. fan vad bra.)
- Det här blir 2400kr i böter. tack så mycket.
Om du inte vill överklaga så skriv på här och betala inom 30 dagar.

Jag blev inte av med körkortet som tur var med det blev dyrt. Jävla skit att jag inte visste att det var en polisvarnare som satt i bilen.
Vi skyndade oss till tåget och så åkte jag hem. Satt och darrade hela vägen på tåget med t-tröja, skjorta, kavaj och jacka. Lätt jag hade feber. Jag hade inte ätit något på hela dagen. Jag mådde så dåligt.
Idag måndag är jag hemma från jobbet för någon snubbe från Electrolux ska komma hit och fixa ugnen som pajjade för ett tag sedan.

4 comments:

peter sa...

Hette polisen Jon-Blund Lohan(Lokar) eller vad har han egentligen skrivit?

potmo sa...

jag tror Lohan är hans tjändtenummer. Men han heter nog John Blund. Jag frågade inte. Jag var så jävla nojig att han skulle slänga upp mig på huven och klaffa på handbojor så jag körde väldigt låg profil.

Anonym sa...

ni va i örebro va? men bestämde er för att "åka ner till nora". det hade nog gått fortare om ni åkt norr ut. nora ligger i västmanland.

Anonym sa...

Fan Glen, att du var en sån baddare på geografi hade jag inte en aning om. Du kanske skulle bli kartritare?

Skicka en kommentar