Nev Jourk

I morgon åker Johannes Håll till New York. Han ska vara där i tre veckor. Han har typ packat i tre veckor innan å. Det är som att han ska på sin sista resa för han fixar med allt. Raka sig, stryka kläder (fast han hade onget strykjärn så det blev inge med det) och grejja. Jag är ju inte sen med att stressa honom heller.
Han kanske kommer skriva lite rapport från nordamerika här på Potmonia.
Han säger att han inte ska sova inatt. Han ska upp klockan sex säger han.
Enda gångerna han kommer upp i tid är när man sätter en slant på att han inte kommer det så jag ska vara lite bussig och sätta en tia på att kan står utanför dörrn i morgonkväll med ett moloket grin på läpparna och resväskan i hand.
Nio timmar tar flyget. På nio timmar kan man ha mycket roligt i en flygstol. Ällärr äntä.
Baggen är som ni kanske vet borta i de frakiska alperna och åker skidor. Man får ju hoppas att det är längdskidor han åker. Jag tror han kommer hem nästa vecka men vem vet?
Jag kanske blir ensam här ett par dagar. Hur ska det gå?
jag har inte varit ensam mer en en timme hemma sedan i julas och då var det första gången på aplänge.
Jag kanske ska ta ut ungkars-svängarna ordentligt och bara äta pizza varje dag och ha på mig nätlinne och grisa. Sitta i fönstret med en folköl i handen och skrika på folk som går förbi utanför. Vara riktigt överjävlig och dan. Skita på golvet. Slå sönder grannarnas brevinkast. Bara hålla på. Bränna hela stället.
Ja varför inte? Johannes Håll och Baggen kommer bli så förvånade när de kommer tillbaka.

Det är REA på Weekdays idag. Synd att jag inte var där. Det kanske är det i morgon med. Jag undrar om de har något fint. Kanske ett par braxor till mor eller en liten tröja till far?

Nej nu ska jag kolla på ebay om de har ryttar/officers-byxor med vida lår. Det skulle se ut de va?

0 comments:

Skicka en kommentar