L-System i JAVA


Ush vad jag snackar om de här JAVA-sakerna som ingen egentligen tycker är så intressant förutom jag själv men jag måste bara visa.
Idag knåpade jag ihop ett program som kan skriva ut L-System som jag skrev om häromdagen.
Det är ett jättefint program som man kan ändra på lätt och få olika fina former. Det är bara ett första utkast men i alla fall här är en bild på min första fraktal som jag döpt till "POTMONIAN FRACTAL #1" Jag tyckte det var passande och det låter ganska proffsigt och forskare:igt om man tar bort "POTMONIAN". Ni får klicka och förstora om ni vill se alla fina detaljer.
Varje boll är en iteration (alltså en snurr genom systemet. 1+1=2, 2+2=4, 4+4=8. Tre iterationer)
Varje iteration är en exakt kopia av den förra fast en storlek större. Det är det som gör det till en fraktal. Tycker ni inte att den är ganska snygg för att vara en första?

0 comments:

Skicka en kommentar