Koptisk sommarskola


Tristess är ju det bästa bränslet för kreativitet. Jag har tråkigt så det kanske blir ett par inlägg till innan Björn ringer och säger att han är hemma.
Jag fick precis mail från min koptiska-lärare Jörgen om en inbjdan till sommarskola i koptisk papyrologi i Leipzig. Man blir ju bra sugen. Kan tänka mig att det är ett par insnöade gubbar med strutformat hår där. Det är något att ha i sitt CV. Två månaders sommarstudier i koptisk papyrologi på teologiska instutuitionen på Leipzig universitet med Proffessor Grüt von Grävlingschaft eller något i den stilen. Nu kanske det låter som att jag är ironisk men det vill jag försäkra er om att jag absolut inte är. I LIKE!

Hej på er! Jag skickar vidare en inbjudan till en sommarskola i koptisk papyrologi. Säkert mycket intressant. Svenska studenter och forskare är enligt min mening alltför avvaktande till att ta del av den rika internationella vetenskapliga debaten. /J

Det här har Jörgen forwardat:

Dear colleagues, may I ask you to take note of, and to advertise the attached announcement of a Summer School in Coptic Papyrology to be held at Leipzig (Germany) in July/August 2008. My very best wishes for you in 2008, and kind regards, Tonio Sebastian Richter

0 comments:

Skicka en kommentar