Tel till Frida

Baggen ringer Frida. Jag Lyssnar. Skriver i realtid.
Hon Svarar. Hon är på ICA i Norberg. Hon har vart i Österrike och åkt skidor.
Frida vill gå på Greenman. Baggen säger att han är alkis.
Det blir konstigt. Tyst...
Hon ska åka skidor på söndag tror jag. Första tävlingen i slalom. Det kommer sändas i TV.
Baggen avslöjar precis att jag skriver av samtalet. Och att jag lyssnar. Det blir lite tyst igen. Pinsamt. Jag säger inget. Hoppas att hon tror Baggen ljuger. Jag inser att hon inte gör det. Säger hej.
Nu måste baggen förklara sig. Baggen säger att han måste ringa en gång i veckan för att jag ska ha något att skriva om.
Baggen lovar att han ska skicka bloggadressen på hennes facebook.
Jag börjar tänka på vad jag skriver. Jag börjar tänka på vad jag har skrivit.
Jag bestämmer mig för att jag inte kan editera något jag redan skrivit.
Baggen bestämmer att ett samtal till Frida ska bli ett återkommande inslag i bloggen.
Jag håller med.

Nu skickar Baggen adressen till Frida och säger att nästa gång så spelar vi in samtalet så vi kan lägga upp det här.

Baggen spelar upp en inspelning av när han sålde ett abonnemang idag. Det går alltså att spela in saker på hans mobil.

0 comments:

Skicka en kommentar