Knock knock

På vår mp3-dator på jobbet har tangentbordet försvunnit ås man kan inte söka låtar och så.
Det är en iMac. Vi ställde då in den så man kan röststyra den. Det är väldigt festligt.
Om man kombinerar röststyrning och applescripts (små skript man kan skriva på macar som kan göra olika saker som att kopiera filer och så) så kan man få till väldigt roliga saker.
Vi gjorde så att om man sa "What day is it" så sa mp3-datorn (sim egentligen heter Klaus) "Mein Got. It's Friday" och så slår den på en slumpad Klaus Wunderlichlåt.


Det var även en rolig inbyggd grej. Man kan säga "Tell me a joke", då svarar datorn med syntetröst (som låter som HAL) "Knock Knock". Man säger då "Who's there" och datorn svarar t.ex. "Toby". Då ska man säga "Toby who?" varvid datorn säger "Toby or not Toby, thats the question" eller liknande. De hade skrivit in en shitload of olika skämt.

På kvällskvisten åkte jag till Carmen där Erki och några homies från Ume var.
Det var väldigt trevligt men efter en öl åkte Erki hem och lämnade mig i sticket.
Tur att det inte var så farligt stickigt för Erkis homies från Ume var väldigt trevliga (jag har träffat dem förut en gång).
Vi drog till södra teatern.

I baren sa jag till bartendern "Kan jag få en god drink?"
bartendern: "Nej vi har bara äckliga drinkar"
ok tänkte jag kul kille: "Får jag en äcklig drink då"
Drinken kom glidande och det var väldigt äcklig, nästan snuskig. Nice.

Jag tror jag såg Syrat där på Södra Teatern men jag var inte säker så jag vågade inte gå fram och säga hej.

2 comments:

Anonym sa...

Jag är ledsen att jag lämnade dig "i sticket". Men jag hoppas du hade trevligt ändå!, jag hade ju inte dragit om det enda sällskapet vore ett gäng bodybuilders, knaspåsar eller nåt annat. Nåväl, ha en fortsatt trevlig helg!

Anonym sa...

Typiskt Ekis. En gång drog han från Scharinska utan att säga något och inte ens hämta ut sin jacka, så attjag fick släpa hem den. Den var svintung.

Skicka en kommentar