Våffeldagen redux

Vad betyder redux egentligen?
I alla fall. Jag sitter hemma i soffan och tittar på du blir vad du äter och käkar ICA-pizza (22kr värt) i ren trots. Kylen är ju paj fortfarande. I Tisdags ringde jag till värden och frågade hur det gick med min trasiga kyl och om de hade tänkte fixa den.
Han svarade "Det var en kille från electrolux där i morse".
Jag: "Men då var ju inte jag hemma".
Värden: "Nej han sa det".
J: "Ja men jag jobbar ju på tisdagar"
V: "Jo men den andra värden hade ju ringt och bestämt med dig"
J: "Nej inte med mig, för jag har vart i Bergslagen och inte haft någon kräm i mobilen"
V: "Jaha då har han väll pratat med någon annan då"
Igår ringde Electrolux och sa att de skulle komma på fredag, någon gång under dagen. Fylltrattar.

I Onsdags (det blir igår va?) så köpta pankakor till lunch i ren besvikelse över att jag missat Våffeldagen. Till pankakorna köpte jag en sådan där sprayburk med grädde. De sägs ju att de drivs på lustgas. Efter att ha kollat upp att typ E6342 (kommer inte ihåg vad det stod exakt) är kväveoxidul, dikväveoxid, salpeteroxid, nitropuff eller vad man nu vill kalla lustgas.
Lustgas användes under den första hälften av 1900-talet som partydrog och är ganska säkert farmakologiskt. Efter att ha ätit pankakorna så tänkte jag att det skulle vara kul att testa om det fick någon effekt. Jag skrattade som fan men jag vet inte om det var för lustgasen eller om det var för att jag hade grädde i hela ansiktet. Tillslut fick jag i alla fall in snitsen. Man ställer liksom flaskan och trycker på knappen. Då kommer det bara ut gas. Jag tror inte jag fick något rus av det i alla fall. Ska kolla på flashbacks drog-rapport forum och se vad andra tycker om lustgas.

Nu ska jag börja packa för på lördag flyttar jag in till stan. Nasse ska flytta in här och bo i två månader. Han flyttar in på söndag.

0 comments:

Skicka en kommentar