Bergslagen - fast det var inte meningen

I torsdags var L här med sin lillebror Ludde och hans kompis Snygg-Emeli. Vi skulle gå coh shoppa loss lite men jag tror inte det var någon som köpte något förutom snygg-Emeli. I efterhand sas det så att det inte belv något köpt bara för mig, något som jag faktiskt kan ta på mig.
En av de finare egenskaperna som slank med i mitt genom var 'ont-i-ryggen-och-börja-gnälla-direkt-när-man-är-i-en-affär'-syndromet. Det är Stig den äldre som har gett mig det och hans far, Folke, innan det. I alla fall.

I alla fall. L åkte hem på fredagen och jag åkte till Örebro där "The brother with the other mother"-Adam och Bullebror var (enligt dem, men jag tror faktiskt att det var så för de var de enda som inte hade fula reflexvästar på sig) vaktchefer på Kent-konserten. Eftersom de jobbade så fick jag komma in gratis (och gå i VIP-kön som tog ett jävla tag eftersom jag inte stog på listan som "Nisse B" utan "Nicke B") om jag bara hjälpte till och rev kravallstängsel efteråt.
Det var bra. Perran och Mirran var ju så klart i Örebro de med eftersom de faktiskt gillar Kent så jag hängde lite med dem innan och efter spelningen.

Sedan på lördagen så skulle vi gå på Johnna Lee eftersom Dante hade fixat så att Bucheri och Adam skulle snacka business med henne. Dock så hade det blivigt nå fel på gästlistan så vi stod inte ens på "Nicke" och vi orkade inte köa så vi gick hem till Adam.
Hemma hos Adam, eller egentligen hos Ola-Bo, var en kille som heter Eirik (jag tror han stavade så) från Norge. Han hade med sig världens foto-kit med fin-fin kamera och ljus och allt så vi tog lite fina bilder där på kvällskvisten. Han skulle skicka dem till mig för publicering på bloggen när han hade photoshoppat klart dem och lagt till någon logo tror jag.

På söndagen åkte jag och Bulten hem till Noberg efter att ha stannat och käkat på "Resturant 2000" i Lindersberg och upptäckt att ingen av oss hade några pengar (tills jag kom på att jag har ett nöd-kriditkort) och att vi glömt lägga ur Adams väska, så vi fick vända tillbaka.
I alla fall så var jag i Norberg på söndagen. Sedan på måndagen så var jag och fikade med Perran, Johannes Håll, Murpan, Virran och Bullen. Efter ett tag gled Jiko-biko förbi med Pia och någon tjej till. Elsa Anderssons var sig likt.

3 comments:

Anonym sa...

Thats what Im talking about! Två läsvärda inlägg på en gång. Föredömligt!

Anonym sa...

Elsasfika på en måndag. Ja mycket ska man höra..

potmo sa...

Ja du Kråkan. När vi inte är hemma och håller ordning i socknen, och när sheriffen slutat partullera elsas, så har illbattingar och illasinnade infödingar tagit över och slagit runt på allt vad traditioner och seder heter.

Skicka en kommentar