Kylskåp och dioder

Idag var jag och hämtade ut mitt kretskort med dioder. Självklart hade de bara skeppat med 200 hav de 600 beställda dioderna så jag måste skriva ett argt brev och kräva de resterande 400 dioderna. En annan grej som jag blev lite lätt molloken av var att kretskortet inte var lött över huvud taget så man får löda på resistorer och jumprar själv så jag måste fixa en bra lödpenna.
Det är nog ett par timmar att fixa det där.


Sånt här blir man ju lite rädd för. Där ska det sitta en microcontroller och en massa resistorer och jumpers och ljussensorer och skit. Det blir ball.


Sedan plockade jag ur all mat som blivit förstör under helgen då kylskåpet totalhavererat.
Värden, Stig, var här och muttrade. Man kan inte få något vett ur honom. Han bara tittar på en och säger ahhhmm. hmmmm. ahhhm. hhhh. mmmm. Men vet inte om han är vaken.
Det är krig i köket. Det doftar allt annat än mumma och hallontårta.
Detta ver de enda förnödenheterna som jag lyckades rädda från kylen. Batterier går inte att äta så ikväll blir det vitlöksklyftor i en fickljummen grönsaks-buljong, fickljummen bara för att det ska vara lite extra jävligt.
Det här är botten på soptunnan. I övre högra hörnet är en gammal snus som luktar bus. I övre vänstra hörnet (och smitandes ner mot vänstra lägre) kan man tror att det är lite prima kola (ja det är vitt i alla fall) men ack, det är en skinka som har möglat när det legat under plastpåsen.
Jag tänkte ge mig in i den här trenden med att blogga om mat och hur man lagar den.
Till förrätt: tre liter mjölk. Visste ni att själva mjölken blir genomskilning, nästan som vatten och så ligger det keso/ost i botten? Hälles i diskho och ätes med tesked och lite kanel.
Till varmrätt: Blodsaft, lingonsylt, tacosås (det går bra med både stark och mild, jag har båda), grillsås, brunsås, inlagda gurkor, blåbärssylt och några hemliga ingredienser. Allt ska gärna vara lite skämt.

3 comments:

Anonym sa...

det överlägser bästa är ju att du har svagdricka hemma.

bör man göra rent diskhon innan man lagar till varmrätten eller går det bra att det redan legat en del pizzakanter, kvitton och pastaskruvar och göttat till sig där några dagar?

potmo sa...

Jag fattar inte riktigt, för på bilden ser man varken pastaskruvar, pizzakanter eller kvitton men allt det där under. På riktigt alltså. Ja inte kvitton kanske, även om det är möjligt men de andra.

Anonym sa...

alltså jag syftade på vårat kök där. ville bara veta om det fanns förutsättningar att laga till det här.

Skicka en kommentar