Flytten och Affischer från förr

I städandet dammsögs det, dock var det dåligt sug i sugaren så vi kollade i påsen och den var hård som en basketboll. Jag tror att det kan ha vart världens fullaste dammsugarpåse. I alla fall orkade jag inte gå och köpa en ny påse då jag precis vart vid ICA så jag tänkte att man kan ju rensa ur den lite så funkar det asbra.
Av någon anledning så låg den en livs levande tubsocka i damsugarpåsen. En hel del andra flercelliga organismer levde i påsen i symbios. Det hade bildats ett helt ekosystem där inne. Det känndes lite vemodigt att rucka på det, jag menar, man måste ju tänka på sina efterlevande. Naturen går inte att återskapa. En gång förstört, alltid förstört.....

Här är jag kvar hemma i Vårberg och plockar grejs.
Perran var med och hjälpte till så det går ju som en dans.
Första flyttlasset går. Farsan är Norbergsmästare på att backa, något som han glänste med i vårsolen.
Morsan, som hittat på Emmas hemstickade halsduk och övertagit den, Per Helmuth Kåhl och Bullten iklädd tredkänslig ansiktsbehåring.
Nu har även Far kommit in i bilden men han har nog inte till skillnad från de andra insett att det är fotografering.

0 comments:

Skicka en kommentar