Feministiskt initiativ

I torsdags var jag och Farsan på den feministiska teatern Lacromosas boksläpp på södra teatern.
Det är min gudsyster Liv som höll i trådarna där. I fredags var jag, Baggen, Johannes Håll och Stålkuken ute och drack bärs. Vi försökte komma in på skybaren där uppe i skatteskrapan. Men efter att Johannes Håll frågat vakten "Hur många våningar ät det? Är det högt?" (man skall göra en grimasch när man uttalar) så var det 25.

Igår fyllde min kära mor 49 och det firade vi med att gå på Janne "Jean" Sibelius på Konserthuset. Självklart så hade jag missat att det började klockan tre så jag kom fem minuter sent. Det är dock någonting att reekomendera. Direkt när jag kom in träffade jag en värd som sa att jag skulle gå upp och sätta mig på andra balkong. Sedan, medan jag letade mig uppåt, stod det en värd i varje kornsing och visade vägen. Det bästa var när jag skulle åka hiss och det är en piccolo som frågar vart jag ska och trycker på knappen. Världens softaste/sämsta jobb.
Sibelius är helt klart att rekomendera. När stora bastrumman mullrar och bläckblåset tutar i luren så är det riktigt mäktigt. Grymt bra.

Jag och Olle snackade med Moa (den andra gudsystern) som var på Street på någon form av fest. Jag och Olle drog dit och det visade sig vara Bang (den enda/största feministiska tidsskriften) som hade 8-mars fäst (8 mars är ju int. kvinnodagen).
Om man hade vart där för att ragga så hade det vart det mest tungrodda stället någonsin.
Asmycket snygga tjejer men de liksom höll ihop. Sedan så kanske det inte är så bra att hänga med sin bror på sett sånt ställe. Vi var lätt bögpar den kvällen. I alla fall så var det väldigt trevligt.
Vi träffade på en av Moas kompisar som hette Robin Bergman (vars farsa kom från Fagersta). Han hade gjort Salem Al Fakirs "It's true"-video. Olle tycker den är typ världens bästa.

Han hade även en bror (som var där med) som hette Mattis. Enligt deras utsago så träffade Astrid Lindgren Robin och Mattis mamma när hon var på smällen. Astrid frågade vad ungen skulle hela varpå den blivande modern svarade "Mattis". Ett år efter kom Ronja Rövardotter.

I alla fall så drog vi på Spybar för Dante var där. Spybar fick ju, som mina frekventare läsare vet, gult kort när jag var där sist. Nu får det rött. Skitlökigt ställe alltså.

Johannes håll var på bröllop i går. Han kom hem och studsade i alla sängar på vägen in till sin. Nu på morgonen är han helt död. Vi ska dra och käka något nu men jag tror inte han ska med.

0 comments:

Skicka en kommentar