Björn rapporterar in!

London so far..

Har kommer en lite längre utläggning om vad som har hänt i London sen jag flyttade hit.
(nu orkade jag inte fixa alla åäö längre så ni får fatta /Nisse)
Till att borja med sa fick jag tva dagar pa mig att bestamma mig om jag skulle flytta eller inte. Eller rattare sagt jag fick ungefar en och en halv timme pa mig att bestamma och tva dagar tills jag skulle vara pa plats i london.

bussresan till skavsta spendarade jag med ett mycket trevligt sleas-rock band av okant ursprung men som antagligen pa natt satt kanner axel som jag bor och jobbar med pa nagan avkrok. de skulle i alla fall pa turne i italien och spenderade storre resan med att imbordes diskutera hurvida man skulle vara ful med ett urinror som var langre an sjalva penis, samt om man inte borde slopa all forskning innom cancer och liknande och i stallet lagga de pengarna pa att forsoka odla fram manniskor som hade ett urinror som stack ut et par centimeter efter att penis slutat.

nar jag kom fram till skavsta sa at jag den obligatoriska ackliga triangelmackan eftersom jag min vana trogen helt och hallet ignorerat allt vad frukost heter.
darafter kopte jag 4 dosor snus, (VA?! bara 4?) ja bara fyra for jag tankte at jag kunde ha det som en ritual varje kvall.

vad jag inte raknade med var att min chef genast lade beslag pa typ alla dosor och snusade upp dem pa en kvart. dock hade jag gomt en i botten av vaskan som jag hittade har om dagen och blev mycket glad.

men jag anlande alltsa tisdag kvall till london och akte hem till justin och saumans lagenhet i west end. lagenheten lag i en kallare som sa manga gor over har men den var fortfarande snuskigt o-billig. kanske var priset bundet till de inbyggda fryverkerierna man fick nar man atarstallde proppskapet efter det sedvanliga stromavbrottet, vad vet jag.

vi at i alla fall lamm den kvallen och drack lite vin vilket var fint. sauman e fan grym pa att laga mat, hennes far var tydligen nan typ av masterkock i hongkong och tydligen finns det aven kopplingar till kinesiska maffian men det ar en helt annan historia. med oss var ocksa leon som ar studiomanager (min titel) i goteborg och vralmycket bog. leon ar en trevlig prick som jag sakert namner nan mer gang senare.

dagen efter sa var det lite panik med att fixa mua till fredagen (det var nu onsdag) sa jag och leon satt och gjorde massa intervjuer med folk hela dagen typ medans de andra styrde upp i studion. det var aven pa onsdagen som axel kom till landet.

axel ar riktigt skon och hans titel i london ar photographic manager och han skall alltsa bossa over de anstallda fotograferna, mendans jag bossar over alla andra anstallda inklusive fotografer fast da genom axel. alla som gjort sin plikt som svenska medborgare och lart sig morda i rikets tjanst skulle kunna forsta liknelsen till en stf. grpc. men eftersom jag typ bara kanner landsforadare och fegisar sa skulle jag i stallet kunna dra liknelsen till lararassistenten. naval ni fattar nog.

i vilket fall som helst sa kom han pa onsdag kvall och vi skulle motas upp tillsammans med leon sauman och justin samt hans syster pa ett brazilian bbq. det var ett sjysst stalle man typ plockade sallad och sant man ville ha till sen gick det runt massa tomtar och skar upp kott med svard fran stora kottstycken direkt pa tallriken. axels syrra ar vegan sa det gick inte riktigt hem dar, men jag ar som bekant inte de sa jag tyckte de va fett.

sen bestamdes det att vi skulle ga hem och sova eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter och jobba, men jag axel och hans syrra bestamde oss for att inte alls ga hem och sova sa vi begav oss i stallet till Sketch som ar ett ganska happening stalle (skall dit pa fredag oxa.) LINK
sen drog vi hem till axels syrra och slaggade dar.

sen upprepades typ samma dagen efter de sa de hoppar jag over.

fredagen var oppningsdag i studion och det gick hyffsat bra vi bjod folk pa skumpa och vin och lyckades val svalja en del sjalva ocksa.. nar allt var over sa akte vi till soho och gick ut och kakade kinamat i chinatown eftersom sauman ar fran hongkong sa fick hon sta for bestallandet och det blev mycket succeartat.

sen var det lordag och jobb hela dagen darefter en riktig utgang i west end/soho igen eftersom leon ar bog sa blev det gayklubb for typ alla. eller forst va ja och axel nan annan stans vid kings cross men de va sa stort och morkt sa vi drog till escape for att mota upp de andra i en svarttaxi som spelade dub och tog oss fran old street till soho for £15 vilket va gott. gott ar foresten ocksa gin gordons som typ e gratis har sa de blir ju minst 4 alkisstorlekar i veckan av den.. (alltsa den som far plats i innerfickan).
nar vi kommit fram till escape sa tyckte inte vakten vi fick komma in men justin var chef loste problemet pa basta rikemansvis och berattade att om vi fick komma in skulle han bjuda oss pa nagra flaskor moet och da va problemet ur varlden.
sen satt vi dar inne och drack skumpa en stund innan vi drog vidare..

jag och axel var ganska pepp pa att ga pa saunaclub med leon for att se hur det funkade pa ett sant stalle, och det var aven en mua fran gbg som hette sofia men leon sa att inga tjejjer var valkomna sen smet han ivag.
kvar va ja och axel och vi va tvugna att ta hand om sofia av nan anledning. antagligen for att hon va asfull.

hon gick in pa nan shady drinking club och om inte ut pa 3 timmar eftersom vi inte hade lust att betala £10 var for att se efter henne bestamde vi oss for att bevaka porten i stallet. och mycke riktigt efter 3 tim blev hon utkastad och vi slapade hem henne. efter ett tag ville hon inte ga langre sa vi tog en taxi fran tottenham court rd. till 45 tottenham st. (vilket tar ca 4 min att ga) bara det att taxichaffisen horde fel och trodde vi skulle till marble arch. detta upptakte jag ungefar vid regents park och sa att det var helt fel sa det blev 35 min i taxi och £25 istallet for gratis och 4 min.

morgonen efter sa skulle sofia och leon tillbax till swe men de missade sitt plan av nagon outgrundlig anledning. det var ju inte sa att bada vart ute till 0730 och planet gick 9,.. eller jo sa va de ju visste,,

sen har det fortsatt i samma stil i tva veckor typ.

och i mandags fick vi antligen tag pa en snygg lya. LINK som vi flyttade in i. vi skulle flyttat in med tva tjejer men de hade bedbugs som ar nan typ av skabb eller motsvarande som tydligen e assvart att bli av med sa de fick inte flytta in.. tur for om de hade gett mig nan acklig parasit hade jag nog styckmordat nagan.

i alla fall sa bor vi dar nu sa om nagon ar i london ar det bara att ringa pa 07918777488 (vad är det där för djävla cp-nummer. är det uk kod på den undrar man ju /Nisse) sa hookar jag upp er med lite sovyta.

i london var foresten jimmy och pia forra helgen sa vi hangde en del med dem, och med en del menar jag varje kvall.. det var mycket trevligt faktiskt och va va pa ett par riktigt sjyssta pubar och nan helt okay club oxa. men framfor allt sa satsade vi pa att bli dritt-fulla kgr style och det lyckades vi helt ok med atminstonde sista kvallen, sa det tackar man for.

naj nu maste jag fan jobba igen men hade gott sa lange sa kommer det uppdateringar allt eftersom.

/bjorn

2 comments:

Anonym sa...

Tack Björn för att du äntligen visar levnadstecken och berättar för oss vad du egentligen gör där borta i UK. Tack Nisse a.k.a. Måns för att du låter Herr Larsson kommunicera med omvärlden via POTMONIA. Tack själv Steffe för att du tillåter dej själv att vara småfull såhär mitt i veckan medans du tittar på Chelsea - Derby på Canal Plus... 6-1 i 75:e minuten, vilket fest!

Björn Jonas sa...

Silence of the rams stog det pa tunnelbane infoskylten i morse 6-1..
Swe Brazil den 26e om nan e pepp, lite oklart vad biljetterna kostar dock.. Sir Spamalot (holy grail i musikalversion) **** av ***** kostar dock endast £18 om man gar pa en vardag har i west end om nan e pep pa det. japp det ar UK-kod pa det sa det blir alltsa 00447918777488 om man ringer fran sverige eller svensk mobil.. hoppas det redde ut det mesta.

Skicka en kommentar