Svampfest

Jag tar vid där jag slutade. Jag vet att jag lovat mycket men besvikelse måste man lära sig här i livet.


Förra helgen var jag och Farfar ute och plockade svamp. Peppen var på bristningsgränsen. Det fanns en massa trattkantareller och även lite gulsvamp. Vi gick i skogen och jag tyckte det var asmycket. Farfar berättade då när han precis gift sig (antagligen någon gång på 40-talet) och de plockade svamp uppe i Fraggberget då hade de fått etthundrafem liter på tre personer. De började vid fyra halv-fem oxh de lär ju ha slutat inte så mycket senare för det blir ju mörkt.
Efter ett tag kom morsan och farsan med kaffe och kaka och sedan hjälpte de till och posera med krigsbytet. Det blev cirka en ICA Konsum-kasse.

Fortsättning kommer klockan tre skarpt idag.

0 comments:

Skicka en kommentar