Nutidsorientering

Har ni gjort nutidsorienteringen på DN.se? (uppe i högra hörnet)
Själv hade jag fel på vem som skrev Dracula. Jag visste att denne/denna (den jag gissade på eller inte gissade på) hade skrivit Frankensteins Monster och kände inte igen de andra. Så jag gissade och jag säger inte på vem. Gör ni med. Det var kul och ganska lätt. Som sagt jag hade 34/35. Är det någon som slår det?

Sedan kan jag tipsa er bloggare som köre med Blogger/Blogspot att logga in på draft.blogger.com istället för vanliga www.blogger.com. Det är bättre att lägga upp bilder där och man kan ändra storlek på fönstret man skriver plus några andra smidiga saker.

W00t!

4 comments:

peter sa...

34/35 men fel på en annan fråga:
Vilket är de båda författarnas efternamn?

Anonym sa...

35/35. Ekman hette skogskillarna, hör man ju på namnet. Men Mary Wollstonecraft skrev inte Frankenstein, det var dottern.

/Vän av ordning

potmo sa...

kul att ha någon som kollar upp saker på Wiki när man briljerar.

Anonym sa...

Wollstonecraft? Bara en av dom första kvinnorättsagitatorerna och Mary Shelley bara gift med en av dom första anarkisterna... Säger som MrDoktor gjorde en gång: det är sån där historielöshet som gör att folk blir nazister.

Skicka en kommentar