Kedjebröd

Eftersom jag nu antar att Murp redan fått brevet så kan jag skriva om det på bloggen:

Jag var hemma hos Joanna nu i onsdags. Vi hade en storslagen plan om ett kedjebrev i form av ett bröd. Först var tanken att vi skulle (eller jag tänkte i alla fall) skicka en fil inbakad i en limpa till Kumlabunkern och adressera den till Bröderna Dalton. Jag ringde farsan och kollade det juridiska läget (eftersom han bl.a. sitter i Polisstyrelsen i Västmanland (Jag vet, jag skäms jag med men det är inget jag kan förneka. Det är hans liv.) ). Han blev sur och sa att det skulle bli rättegång bla bla bla och att de som jobbade där kunde ta det som ett hot osv. osv. så vi sket i det.
Så istället blev det kedjebrödet. Peppen var hög och planen storslagen. Först var tanken att brevet skulle vara en serie som skulle skickas till någon och sedan skulle nästa skriva till en ruta till serien och baka in den i ett nytt bröd och skicka vidare. Vi skrev ett fint brev med ett manifesto och allt men det lyckades vi lägga på ett värmeljus så det brann delvis upp. Istället skrev vi på lite bakplåtspapper något i stil med "Det här var en bra idé men det sket sig så nu får du göra vad du vill med det här brödet". Sedan bakade vi in det i en baguette och la det på posten till Murpan i Kramfors utan avsändare och utan följebrev. Jag undrar om hon kommer förstå vad det är. Kommer hon äta det? Vem vet?

 
  
 
 Nästa post kommer i morgon klockan sex prick!

0 comments:

Skicka en kommentar