Skeppet och simmaren





















Jag har målat lite vidare på min lilla ritplatta. I tisdags när jag gjorde den tyckte jag den var snyggare än när jag tittar på den nu men jag kan nog slipa lite till så det blir work in progress.
Skeppet på bilden har sin föregångare i "Fram", ni vet Roald Amundsens skepp han var och kilade fast i en glaciär på Arktis 1912. Jag hade ingen färgbild på den så jag har freestylat en del med färgerna. Antagligen var den svart eller i trä typ. Skit samma. Jag har gjort den lite enklare en den tidigare kulsprutan eftersom det är så drygt att välja färg i Photoshop hela tiden. Hoppas det ska smaka!

2 comments:

Anonym sa...

Den viktigaste frågan är naturligtvis vad du skrivit med flaggorna. Orkar inte kolla upp det själv men jag VET att du aldrig skulle slänga upp några bara på måfå.

potmo sa...

Hmm. Det är bara slump men det kan ju vara så att det råkat bilda en serie ord. Vad vet jag?

Skicka en kommentar