Gårdagen

Bonuspost:

Jag har precis vaknat sedan en hård gårddag. Jag var på Jadestenen och jobbade på eftermiddagen. Det var en som hade slutat så han bjöd på tårta och så fick han en riktig pilbåge.
Det visade sig att de hade världens uppstyrdaste fredagsöl. Det var lekar, eller rättare sagt tävlingar, som hade teman. Styrka, uthållighet, tur, balans, träffsäkerhet o.s.v. Jag fick uthållighet och jag skulle sitta i jägarställning längst. Ni vet jägarställning, då ska man sitta med benen niottio grader och ryggen mot en vägg. Till slut var det jag och en kille som heter Walle kvar. Walle har gjort lumpen i Norrlandsjägarna och tänkte inte ge upp. Jag hade skrytit om att jag var bäst på allt så jag tänkte inte heller ge upp. Mina ben skakade helt galet men tillslut föll Walle ihop. Jag skulle resa mig och dra armarna i taket men det gick inte. Benen bar inte.

Sedan började spritfesten. Folk stannade kvar länge och de bjöd på käk och öl och vin. Och en kille från finland plockade fram en plastflaska ur sitt skrivbord med finsk whiskey och sedan slängde han korken på backen och stampade på den. På den vägen var det.

Nu kom Erkii hit så nu måste jag sluta.

0 comments:

Skicka en kommentar