Ticking Bombs

I lördags åkte jag och Adam, Olle, Ville och hans tjej och tjejens kompis till Fagersta för att kolla på Ticking Bombs. Vi var lite sent ute och det var en duktig kö. Vi kom dit kanske vid halv tolv. Spik nyktra hela bunten. Alla i kön utom vi var spik nyktra multiplicerat med minus ett. Det var snorakallt och vi frös som as men vi tänkte att även om vi missar spelningen så kan vi i alla fall säga hej till grabbarna.
Vi försökte ringa till Poofen och Nisse men de hade mobilerna av. Vi tänkte att vi ringer Gallon men ingen hade numret så vi ringde Hawaii-kråkan. Han svarade och sa.
-Jag kan inte prata just nu. Jag snackar med David Sandström.
- Ok hälsa sa jag.
Lite senare ringde han igen. Han var i extas.
-Jag pratade med honom på riktigt. Fan vad coolt det var. En riktig konversation. Jag kände mig som tretton men det skiter jag fan i. Han gav oss numret till slut. Gallon svarade inte.
Tillslut kom vi in. Spelningen var slut. Efter att ha gått ett varv och hejjat på alla och satt upp en returmatch mot Frida (som åker världskuppen 12:e februari) (Jag vann sist vi körde tävling vintern '94. Jag hoppas hon inte läser här för jag missade näst sista porten med det var ingen som såg det så på pappret vann jag.) (nu fortsätter meningen) så tänkte vi att vi skulle leta på Poofen och Nisse och Gallon och grabbarna. Först gick vi backstage där Nisses tjej stod utanför. Vi hejade och frågade om de var där inne för vi skulle säga hej. Hon bara skakade på huvudet och sa att det inte var någon bra idé. Vi gick då ut och ställde oss och hängde. Efter ett tag kom Gallon förbi.
-"Heeeeej Gallon"
-"Det är inte läge nu", sa han bara och gick föbi. Henka nickade bara när vi såg honom lite senare. Jag tror inte spelningen gick så bra. Senare hörde vi att de bara spelade tre låtar och gick av. Vet inte varför. Tror det var något med ljudet.

Nu ska jag hämta tvätten så jag får ta fredagen efter det.

0 comments:

Skicka en kommentar