Krill, Cash, John, Adam och Olle

var på besök på fredagen. Vi hängde först hemma hos Björn och drack bira. Han hade en apstor vit fotobakgrund i den inte lika apstora lägenheten.
Vi lyssnade mycket på techno eller något liknade elektroniskt. Det var ganska kul.
Sedan stack vi ner till där Dante jobbar (var det nu är) och tog en öl till. Sedan var Dante med i leken och då kan man inte stanna någon stans mer än en kvart så vi drog till Kägelbanan.
Det kom fram en mingelfotograf till mig och Adam och frågade om han kunde ta ett kort. Adam sa ifrån direkt. Fotografen stod och bubblade ett tag och försökte övertala oss men det gick icke. Tillslut så sa han att ingen hade sagt nej till att bli fotade förut.
Sekunden efter klättrade fyra apor på varandra framför objektivet och gjorde coola poser.
Efter ett tag så slingrade vi vidare till Teaterhögskolan tror jag. De hade slut på dricka i baren. Klockan var mycket. Jag och Björn såg att alla snygga tjejer kom från ett ställe bakom en dörr. Vi gick för att undersöka. Det var inga snygga tjejer där. Vi kom upp bakom scenen och det var nästan helt kolsvart. Jag lutade mig frammåt för att öppna en dörr och stödde foten på en sandsäck.
Plötsligt kände jag en fast hand på innanlåret. Jag höll på att skita ner mig för jag blev så rädd. Det var ingen sandsäck som jag stod på utan en människa. Vet inte kön dock. Vi gick därifrån och hem efter en (andra) snabbis på mcDonalds.
Dagen efter så gick vi och åt på restaurang för att väga upp Donken-maten. Det var grymt.
Sedan ringde Ville. Han har börjat plugga medicin i lumpen för att hans rygg är paj så han fick inte vara befäl längre utan måste bli sjukvårdare.
För att kunna plugga så ville han ha en dator så vi gick ner till Humac och köpte en macbook pro till honom. Det var såklart han som betalade men det kändes grymt att bara knata in och säga. Jag skulle vilja ha den där nästan-18000-kronors-datorn och slänga upp kontokortet.
Det var dock bra OSX Tiger och inte Leopard vilket var en besvikelse. Nu måste jag ut till tvätten igen sedan ska jag kolla på Caligula och äta farmors bullar och dricka farmors fläderblomssaft.

0 comments:

Skicka en kommentar