Helgen

Jag är ju en sådan slapptask så jag har inte orkat skriva något. Jag kräver bättring och bot av mig själv så let's shoot baby!

En liten rapport från helgen kan ju passa. Jag var i Köping, staden där smockan hänger i luften, och hälsade på mina kära vänner Boris och Johnny Boy som jag ju var och röjde i Tjeckien med.
När jag kom till Köping så mötte jag upp på något form av fik. Julian, Grill (inte Krill som jag tidigare påstått att han hette även om jag tycker logiken i båda namnen är likvärdiga) Bullen (Olle Bror) och John satt där och drack Köff (som min stavningskontroll uppenbarligen tycker är en helt ok stavning på kaffe). Sist men inte minst satt Boris där. Han hade lite längre hår och var lite smalare sedan sist. Självklart så började grabbarna grus försöka lura i mig att det inte var Boris utan hans tvilling Vladimir. Jag tänkte inte gå med på att luras så jag körde på. Boris bara garvade. Han lät exakt som Boris så det var ju han tills jag försäkerhets skull kollade in hans arm där det borde vara en tatuering (ett B i gjort med nål och pelikantusch). Självklart var det ingen tatuering där vilket tydde på att det faktiskt var Vladimir och inte Boris.
Man kände ju sig lite löjlig efter att ha kramat och klappat om honom men han får fan skylla sig själv för att vara så lik.

På kvällen gick vi på lokal (Hantverkarn) efter att ha suttit hemma hos Cash och pimplat lite. Hantverkarn var en lång nära-döden-upplevelse. Smock-röken låg tung och efter att Julian dansat med fel tjej och jag påstått sarkastiskt att jag inte kunde något om datorer (jag fattar inte hur någon kan få för sig något sånt) och fått reda på att jag drygade med fel person så drog vi till någon form av kebab-hak. Där var det om möjligt ännu mer spänt. Efter en kvart kanske så åkte någon genom en plastrabatt så kul-jorden yrde. (jag antar att det var) Västeråspolisen gled in och i ett blink så var alla kompisar igen. Sedan gick vi hem.

På lördagen åkte jag vidare med tåget till Nora och hälsade på 'L'. Det var väldigt trevligt.
Sedan gled jag vidare till Örebro och kollade på en rulle med Adam. Även det var trevligt.

Så det har blivit en liten seglats runt Bergslagen med omnejd.

Nej nu ska jag göra Burgare för jag börjar bli hungrig.

7 comments:

Anonym sa...

Om någon är nyfiken på vem "L" är så är jag ganska säker på att man kan få svaret om man letar i gamla inlägg här. Hur vet jag det? För att jag va sjukt nyfiken men för stolt för att fråga så jag började kolla i gamla inlägg.

potmo sa...

Jag kan varken dementera eller konfirmera dina uppgifter med hänvisning till Anonymitets-principen som gäller här på POTMONIA. I detta fall så har det uttryckligen uttryckts att jag inte bör skriva ut ett helt namn vilket jag då inte kan göra. Andra medier där denna regel inte gäller kan avslöja mer.

Anonym sa...

hittar ingen flashback-tråd om detta ämne så jag är utan idéer. Men januari-numret av Potmonia tycks ha haft en dålig korrekturläsare.

TB sa...

Det här nya intresset för "L", kommer det störa din jakt på min doppelganger?
Om det är så, tycker jag att du borde prioritera ner "L" och fokusera lite mer på "T" istället.

potmo sa...

get som stoppar mig från att stalka din dubblett. Men jag ser honom inte så ofta så jag brukar få stalka hans flickvän in på ica. Hon har förövrigt en Umeå filmfestival-rygga från typ 2004. Kan hon vara uppifrån?

potmo sa...

hawaii: vad menas med den dåliga korrekturen i januarinummret? är det mycket felstavat eller är det lite personuppgufter som smitit mellan fingrarna på mig?

Anonym sa...

det är en del info som sluppit igenom. Språket har jag inget att anmärka på, vet ju att du har Språka på norbergsmål hemma att konsultera vid funderingar.

Skicka en kommentar