Kemtvätt


Idag var det fettisdag (det slog mig IDAG att det inte bara låter lika utan stavas dito. Shame on me!) Vi knaprade fettisdagsbullar/semlor på jobbet. Stackars Mange var hemma med ungarna så han fick inget. Vi har lekt med videokonferens i Skype idag på jobbet. Det är jätteroligt. Spännande är även att lampan på Mac Book pro som lyser när webkameran är på lyser genom plåten (Vid närmare inspektion såg vi att plåten är perforerad med mikroskopiska hål som det lyser genom).

Efter lunchen gick jag till kemtvätten med min labbrock. Det kostade 80 spänn. Jag blev glad för jag trodde det skulle kosta skitmycket. Hoppas de kan ta bort bläckfläcken på fickan. Det var lite drygt för hon som stod i kassan var i min ålder och hyfsat snygg. Det är ju inte sin ninjadräkt eller sina nerblodade kammokläder eller något annat tufft man kommer in med utan en labbrock med kaffe- och bläck-fläckar. En sak jag gillade var att jag frågade efter pris och hon frågade om det var en labbrock. När jag sa ja så slog hon i prislistan som uppenbarligen innehöll "labbrock" eftersom hon stannade fingret på en rad och sa "80 kronor blir det".

I kvällas (finns det ett sådant ord) var jag hemma hos Erky och hade uppstartsmöte för koptiskan del två. När vi kollade i Fronter (någon form av intranät för studenter) så såg vi att jag inte var med på kursen. Det var bad! Vi såg även att vi inte hade fått något betyg för förra kursen vilket kan innebära att vi inte gjort klart allt. Det vore ju lökigt. Jolmigt.

Jag fick låna en bok av Erky som heter Allmän Grammatik. Den är faktiskt mot all förmodan intressant även om layoutaren måste gått på tjack för det finns inga retur-slag. Bara text text text. Inte så här fint med stycken som jag skriver. Jag tror författaren har layoutat allt och gått på tjack och skrivit den (239 sidor) i ett sträck utan att äta eller andas.

Jag ska även tipsa om att Björra har en blogg nuförtiden. Här är en länk. Det är även därför denna post pryds av hans nuna. Jag hittade bilden på Hallonvägen och man bara måste ju ha den. Undrar om det blir repressalier nu?

Förresten, Hawaii-kråkan, har ni några högupplösta versioner av affischerna som låg på Hallon häromveckan?. Skulle vilja blåsa upp ett par i A3 typ och sätta på väggen. Print on demand is the shit!

2 comments:

Björn Jonas sa...

nej inga repressalier från min del i alla fall, lina eller vem som nu är upphovsman kan dock stämma dig till bitar;) brott mott upphovsrättslagen 1) ta och publicera annan konstnärs verk 2) förändra annan konstnärs verk (beskära) utan upphovsmannens tillstånd. kolla själva på www.blf.se vad det skulle kosta om du var en tidning och gjorde detta, (blir inte billigt men jag har inte tid att kolla nu för mycket i görningen b.la min kupp mot telemmarketing-telefonen som ringde och väckte mig i morse mer på min blog).

äh nu glömde jag bort va ja skulle skriva, nu kom ja på de igen.. hur får man en såndär flashig statistik-pryl som du har för din blog?

tjo

Anonym sa...

säg vilken du har i åtanke så ska jag kolla upp 'et. Angående kvällas skulle jag istället rekommendera kvälls för i kväll och kvällst för igår kväll.

Skicka en kommentar