Dagens mat. Gårdagens icke-mat.

Frukost: Hamburger-bröd med skinka och gurka
Lunch: Hamburger-bröd med skinka
Middag: Hamburger-bröd


Igår skulle jag hem till Björn men jag somnade på soffan och vaknade vid niosnåret tror jag av att Michaela ringde och frågade om jag var på G. Efter ett tag ringde Björn och sa att han kände ingen i sin lägenhet och att jag skulle komma. Jag tog på mig manteln och knatade iväg till tunnelbanan. Först skulle jag köpa snus så jag gick in i en kiosk. När jag kom ut var det ett jävla hög med folk som stod utanför Babylon Bar. Jag såg direkt att de inte var där för att ta ett järn och kolla på magdansösen. Shit nu får man bigtime spö här tänkte jag. Jag var tvungen att gå genom klungan för att komma till tunnelbanan. De kanske var 50 pers och de var spända som strängarna på en harpa.
Precis när jag går genom klungan så puttar en kille till vakten vid Babylon och klungan sluter sig runt honom synkront. Någon går emellan, jag går ner i tunnelbanan och är ganska glad att jag inte blev inblandad. Jag undrar hur det gick med vakten.

I alla fall så kom jag fram till Björn. Det var en massa trevliga människor jag aldrig träffat där. Vi drack G&T och lyssnade på electonica (tror jag).
Jag fick lära mig att om man slickar på en salta pinnar-pinne och sedan luktar på den så luktar den precis som fiskmat. Det var äckligt.
Efter ett tag kom Maria, Ida och Therese över. De hade vart ute vid Landet och stått i kö en timme. Det var helt bananas. Asmycket folk. Polisen sa att det var ca 2000 fler där än som kom in. Jag såg en video därifrån. Det såg ut som en festival med folk överallt. Vid tre- fyra-snåret tog tjejerna och jag en taxi till Vårberg (för dom som inte vet så bor Maria granne med mig). Det var ingen som var sugen på att sova så vi gick och hämtade vodka hemma hos mig och käkade ägg, lyssnade på Dylan och drack ren sprit. Jag vet inte vad klockan var när vi la ner men den var mycket.

Idag har jag inte gjort mycket väsen av mig. Jag sitter i bara mässingen och har gjort det hela dagen. Voine!

0 comments:

Skicka en kommentar