Sent men inte senare

Oj oj oj.

Fredag.
Jag och Hawaii-Kråkan ska åka till Sala och kolla in CDOASS.
Oskar på jobbet ska åka till sin stuga utanför Sala (Morgongåva).
Oskar frågar om vi vill åka med i bil med hans bror till Morgongåva och sedan ta bussen sista biten till Sala. Jag sa (utan att tänka) JA. Klockan sex ger vi oss iväg mot sällare jaktmarker. Först efter ett tag i bilkö så var vi på väg. Först stannade vi i Uppsala för att ta bussen därifrån men det gick åt helvete för nästa buss gick klockan halv nio.
Efter ett tag kom vi till Morgongåva. Tåget gick inte förrän 21.39 och bussarna gick sent.

Vi kom på att vi inte orkade ringa och dryga på Oskar utan att vi skulle fixa detta på egen hand.
Kiren åkte upp. Regnet öste ner.
Vi pimplade upp kiren och i ren tristess så pissade vi i flaskan. "Nu går vi på baginboxen" så någon. Men då hade vi ju såklart inget att dricka ur för vi hade pissat i kirflaskan så vi fick dricka direkt ur kran men mycket dåligt resultat och massa sull.

Ollebror hade åkt till Sala från Falun med tåg. Han var där sju.
Han kände inte någon och visste inte var han skulle ta vägen. Då dyker Hawaii-Kråkans Micke kusin upp (som ollebror känner lika bra som, jag vet inte vad. inte så mycket.) Olle frågar i alla fall lite försynt om det var lugnt om han kunde hänga på vart de nu skulle. "Hem till ett par kompisar och kolla på Idol". (Förtjusande) "Jag hänger på".

I alla fall när vi kom till sala 21.40 så gick vi till nå ställe. Där var Murpface Murdarah och en massa andra. Det var kul. Sedan gick vi på Stats.
Bizarrt. Vissa dansade bugg andra tryckare. Vissa dansade hiphop andra bara sprattlade. Alla till samma låt. Det var liksom ingen styrsel på dem. En tjej dansade till och med GOGO-dans. Mycket konstigt att se i Sala i en halvtom lokal.
CDOASS spelade. Mycket nytt. Mycket bra. Andra låten var nog bäst. Lite av en hit.
Efter kom vi på att vi inta hade någon skjuts hem.
Frågade en taxigubbe vad det skulle kosta till Norberg. Mellan 800-1000.
Världens största flax. Vi träffade Jocke Ericsson (Pontus lillebror) så vi gick på efterfest och sedan slaggade på hans soffa. Bullen, Kråkan och jag i en soffa.

På lördagen så gled jag och Kråkan (Ja hawaii-kråkan orkar inte skriva hela mer) över till Murpan och drack ett glas glögg. Sedan stack vi hem till Peter och spelade TP och Alfapet (analog version). Det var trevligt. Peter hade (kommer inte ihåg exakt) 200 glas. Det var coolt.
Det bjöds på bärs och drinkar. Det var fint.

Idag så skulle jag boka biljetter till Bruce. Först kom jag in. Bokade 8 biljetter. Och när jag skulle skicka iväg beställningen efter att ha skrivit i kortnummer och allt så fick jag bara "Det inträffade ett fel. Försök igen senare." Jag började om. "15 minuter kö kvar" efter en halvtimme så kom jag in. Alla biljetter var slut. FAAAAAN!
När jag senare vid tvåtiden gick jag in igen. OH. Biljetter kvar. Går in bokar 8 biljetter. "Det går inte. finns inte så många kvar" trycket tillbaka. Alla blijetter är slut.
KUK! Så det blir inge Bruce för mig. Jag hatar allt. Jag hade så gärna gått på Bruce. Fan vad bra det hade vart.

1 comments:

Anonym sa...

Ha ha vilken tur, jag har 4 biljetter över som jag inte kommer att kunna använda. Men eftersom jag gillar din blog så får du gärna köpa dom av mig.
Hör av dig om du är intresserad.

Du kommer väl ihåg mig Sara R

Skicka en kommentar