Barns lek på nätet kostade 30 000

Snackade med Erkii nyss. Häromdan när han var ute och slog runt på byn så köpte han en "Kexchoklad" i en sån där automat. Godiset kom dock inte ut så Erkii ringde, som sig bör, till företaget i frågas kundtelefon och klagade.
Idag ringde någon från företaget och bad om ursäkt och erbjöd Erkii en check på 15 kronor för den förlorade chokladen.


Aftonbladet har uppmärksammat någon form av banditliga som lurar barn.
Jag tycker att detta måste stoppas. Omedelbart!
LÄNK till Aftonbladet
LÄNK på Metro

Eller så tycker jag att barn som är 13 borde förstå att man inte behöver köpa mat digitalt. Och inte för 30 000kr. Och det är extra onödigt när det faktiskt finns gratis korv att hämta ovanför torget eller på TV4-huset uppe hos Scherman.

3 comments:

Anonym sa...

Vad är ditt ansvar i allt detta? Kan man förvänta sig en rejäl bjudrunda på krogen i dagarna?

potmo sa...

Jag tror de pengarna kommer betalas tillbaka. Man får ju inte ingå avtal med barn. Och bart får inte betala så stora summor. Så tyvärr blir det nog ingen "Jag bjuder laget runt"

potmo sa...

nu fick jag precis reda på vad de hade köpt. De hade köpt medlemsskap i 87 år. Coolt.

Skicka en kommentar