Roky Erickson

Igår så fick jag tag på biljetter till Roky. 650 kr av en tjockis som satt och drack bärsa borta vid sofiaskolan. Lätt värt varenda spänn. Jag, Ida och Poofen mötte upp med Risnises och hans tjej Johanna. Vi satt och glassade ett tag på Carmen inna vi stack bort till aNalen.
När vi kom var det typ ingen kö alls. Grymt. En halvtimme senare kom en kille som hette Daniel tror jag. Nisse hade hans biljetter så han gick ut och lämnade dem. Då var det typ 300 meters kö.
Roky var CP-bra. Alla sjöng med och det var grym stämning. Roky sa "Thank you" en, två eller tre gånger mellan låtarna. Inte ett ord mer. Inte ens hej. Men vet man att man inte är bra på mellansnack så är det lika bra att knipa igen.

Hela bandet var grymt utom basisten som typ tittade i taket och såg helt uttråkad ut.
Trummisen och gitarristen såg ut som att de gjorde sin första spelning någonsin och kom på mer och mer att när man gjorde häftiga moves så jublar alla. Grymt bra spelning.
Vi köpte Jäger och svepte. Vara bara det är det inte var Jäger utan Fernet. När jag påtalade det till bartendern sa hon bara "Jaha" som om det ändå var samma sak.
Sedan gick vi tillbaka till Carmen och blev brakfulla och åkte hem.
Johannes Håll var så full att vi fick lyfta honom ut ur taxin och lägga honom på vägen. Sedan ställde sig Poofen ovanför hans ansikte och pissade på backen. Efter ett tag insåg Johannes Håll vad som hände och blev asarg för att han förmodligen hade fått piss-stänk på sig. Då gick han in och la sig och var arg.


Poofen har en massa bilder från kvällen och han ska skicka över dem så det kommer en hög i kväll eller i morgon skulle jag hoppas.

3 comments:

Anonym sa...

Kisso gör comeback...

Anonym sa...

ja det är inte lätt när man umgås med folk med inkontinens problem. är fan lite arg än...

Anonym sa...

jag fnissar lite åt det än..

Skicka en kommentar