Glögg

Förmiddag:

Jag och Baggen var över i Skärholmen och köpte kallingar och strumpor för det finns inga rena.
Johannes Håll kom efter. När han gick till tunnelbanan gick han om två killar. de ba: Öj! du är inte väkommen här. stick härifrån. Fan hör du inte vad vi säger? Spring då.
JOhannes håll knöt näven i fickan och gick vidare i samma tempo. Grabbarna: fan han tigger ju om det. o.s.v.
Shuukt. När vi åkte hem från Skärholmen så mötte vi dem. Och det är två killar jag känner igen. De brukar hänga i centrum. Jävla asses.
Men jag antar att de var för att de inte trodde han bodde här. jag tror jag ska ta mina nyinköpta strangelerarhanskar i skinn och tala lite vett med dem som äldre men kan göra.

På kvällen gled vi över till Årsta och drack glögg. Det var en kille från frankrike där. Det var bra för då kunde vi reda ut lite funderingar kring att säga [oä] istället för [oi] i parsis. (Det var så).

Vi spelade charader vilket var ganska kul. Fransmannen hade lite svårt med Onkel Kånkel-titlarna. (Förkrymt gubbkuk utav stål).

Jag drack hjortron-glögg. det var mycket gott. kan absolut rekomenderas.
Jag kan även rekommendera Erkii/Sandra's hemmagjorda gloshenvien (tror jag det hette).
Sockrat vatten med lite kryddor som man häller i vin. Var lite mindre sött än vanlig Blossa.

Baggen var och jobbade med the Voice på fryshuset. Han hade bilden med sig. När han kom ut så satt det tre ungar i bilen: "Ey vad skulle du göra om vi baxade den här bilen." : "Spöa er".

Baggen kom över till Årsta. Vi gick ner till Hjälmaren (den lokala kvarterskrogen) där klientelen i stort sett var Alkisar och Alkis-prospects. Grymt bra.

Sedan gick ett utvalt sällskap tillbaka till Ekis och Sandra.
Ekis blev trött så vi åkte hem.

Idag har vi vart och handlat mat på Max. Baggen sa att han skulle köpa så mycket mat att han inte orkade äta upp (han orkade ändå). Björn sa att han tyckte det inte var tillräckligt kemisk smak på max. (Han blev mätt ändå). Johannes håll tyckte att vi skulle ha baggy jeans och baggy jackor på oss. (Vi hade jackorna och låtsades vara coola hiphopare med varierande resultat)

0 comments:

Skicka en kommentar