Rysk kulturhistoria

Idag var jag på Universitetet och pluggade rysk kulturhistoria 7.5p med Erkii och Sandra.
Det var en skojig lärare. Per-Arne Bodin hette han och var en ganska speciell man. Han talade om ryska ikoner och dess historia och betydelse. Han blev helt i gasen och pratade och pratade. Det var mycket intressant och jag hoppas jag har ork att fortsätta. Som sagt ska jag gå lite mer kurser å.

Idag ringde jag även Alga för att köpa 10000 [sic] tärningar. Jag ska göra en fin tavla med dem. Dock hade inte Alga några tärningar för de hade lagt uy sin produktion på entrepenad. Mange kom då på att man kunde köpa tärningar på internet från Kina. Jag skicka ett par offertförfrågningar. Nu är det bara att hålla tummarna.

Häromdagen ringde morsan. Hon hade vart inne på en skomakare i Hedemora. Där kunde man få skor custom-made. De mäter och grejjar med fötterna och bygger en sko i exakt rätt passform och man får bestämma hur man vill att skorna ska se ut. Jag ska åka dit på lördag. Det blir grymt!

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig. Hej och hå!

0 comments:

Skicka en kommentar