Flygtrassel

Roliga saker som kommer mig tillhanda ska såklart även komma till Er, mina trogna läsares, kännedom.
Det här mailet damp ner i min inbox idag och jag fnissade glatt åt det. Det har skickats till Norwegian Airlines:

God dag.

Mitt namn är Hawii-Kråkan och den 23e September blev jag debiterad för en resa jag gjorde hos Er i April i år. Jag har varit i kontakt med Er kundtjänst som förklarade att Ni haft problem med någon "betalningsfil" som medförde att jag först blev feldebiterad i April, fick tillbaka dessa pengar någon dag senare och har nu, efter ett halvår, blivit debiterad den korrekta summan. Ett misstag kan givetvis hända även den bäste och jag motsätter mig inte att betala den summa Ni begärt för tjänsten jag köpt av er; även om betalningen kanske dröjde i längsta laget. Detta har dock medfört flertalet problem för mig de senaste dagarna när jag tvingats finna mig i att leva på nästan 1000 SEK mindre än beräknat. Som student utgör ett sådant kapital en betydande del av min månatliga ekonomi. Visst ligger det i mitt eget ansvar att hålla ordning på debit och kredit men jag upptäckte helt enkelt aldrig felet med "betalningsfilen" när detta inträffade och har således inte kännt till att jag i ett halvår innehaft en skuld hos Er. Då jag i nuläget har vissa komplikationer med Centrala Studiestödsnämnden tvingades jag i fredags till att låna pengar av bekanta för att klara mitt uppehälle. Jag upplevde detta som synnerligen förnedrande och undrar nu vad Ni kan göra för att på något sätt hjälpa mig i denna situation? Återigen vill jag poängtera att jag förstår att Ni inte gjort något fel i juridisk mening, men Ert problem med "betalningsfilen" har satt mig i en svår situation och riskerar att ligga Ert företag i fatet nästa gång jag ämnar göra en flygresa.

Jag ser fram emot att vi kan lösa detta tillsammans.

Vänlig hälsning
// Hawii-Kråkan


P.S. Som vanligt är det inte namnet i brevet som skrivit brevet. D.S.

P.P.S. Ikväll ska jag äta svamp tills jag dör, grön. D.D.S

2 comments:

Anonym sa...

Hoppas han snart får ett svar och att vi får se det här.

Anonym sa...

Om hundar http://www.obeythepurebreed.com/

Skicka en kommentar