Går

Igår morse kom Olle och Sarah hit. Jag hade glömt att de skulle komma och vaknade inte när de ringde. Efter ett tag lyckades de komma på portkoden och stod och ringde på min dörr. Jag tänkte att det bara var någon dryg som jag ändå inte ville prata med så jag sket i att gå upp och öppna. När de hade stått och ringt på ett jäkla tag så pallrade jag mig upp med täcket och såg vilka de var. Sedan somnade jag igen och vaknade av att de hade köpt pizza. Nice!
Framåt kvällningen kom Ville och sedan Nasse och lite senare Erkii och Sandra. Nasse hade kommit över tio rullar 16 mm på ebay för en billig slant och jag försökte pitcha konstporrfilmer utan något speciellt bra resultat. Istället började jag och Erkii smida på en lysande plan med köpta doktors-titlar från bluff universitet i USA, skalbolag och föfalskade pass.
Vid tiosnåret drog vi ner på Debaser Slussen där Joanna mötte upp. Dante spelade med sitt egna band.

Idag var jag och Sarah och Olle ner på Tvålpalatset på loppisen där. Joanna hade styrt en deal med hennes syrra (som jag alltså aldrig träffat) som hade ett bord där, att jag skulle gå dit och bara säga "Jag tror det finns ett paket här till mig". Det var roligt. Man kännde sig lite som en hemlig agent. I lådan jag fick låg det en typ tre meter lång lista. Det börjar såhär:

Allting jag vill göra
* Höra valarnas sång
* Bo med munkar
* Sjunga en duett med R Kelly
* Klappa en delfin
* Vara en musa
* Bli vän med folk i Amazonas djungler, hitta en växt som kan bota cancer, aids och adhd. Vinna Nobelpriset.

Sedan håller det på såhär i tre meter till och det blir aldrig krystat. Mycket roligt.

Nu har jag nyss vaknat efter att ha däckat på sängen medans Ville kollade klart på Narnia-filmen på min dator. Jag kanske ska kolla på den jag med. Vad vet jag?

0 comments:

Skicka en kommentar