Do you feel blamed?

Det är inte varje dag jag är inne på min egen blogg och läser men idag var jag det och döm av min förvåning, när jag kommer in så börjar min dator prata.
Do you feel blamed? Are you mad? - Jag instämmer nickande - Do you feel like rushditibushdibawibabi im a scaaaatman scibbadibbadoooo ba ba ba laba....
Jag känner igen detta. Det är ju god ol' Charlie.
Det är en rackans film nere i en lite äldre post som låter. Har detta hållt på länge? Varför har ingen klagat, eller rättare sagt hyllat detta i kommentarerna?

Idag fick jag bekräftelse på mitt köp av 2,0189 andelar i "Blackrock Mliif World Gold Fund A2 A".
Det är en fond som handlar med guld-gruvbolag i Afrika. Jag hoppas på ekonomiskt oberoende om några år genom andras svett-pärlor i pannan. En rolig sak med fonden tycker jag är att de stavat fel på MILF och skrivit Mliif, fast det kanske bara var jag som tänkte på det?

Nu börjar jag med ett djärvt nytt drag. Eftersom jag inte gör mycket mer än att jobba i dagarna och sitta vid datorn på kvällarna och slösa bort mitt enda liv på snus och kvinnfolk och travet och andra tidsfördriv om helgerna... vänta vad skulle jag säga? Skitsamma.

Just nu sitter jag och är lite lack på en dam från Sala som skulle komma hit och titta på film, och som jag hade velat sätta citationstecken runt "titta på film". Ush det blev grovt men jag låter det stå. Det svåraste i världen är att hålla sig från självcensur. I alla fall... Hon kom som vanligt inte vilket kanske var lika bra så nu sitter jag och surar och ritar en Kalashnikov med min nya ritplatta. Alltså detta är inget dolt hot utan det var något jag tänkte göra innan och nu fick jag tällfälle. Det jag vill säga med detta är att man kan vända allt dåligt till något bra. Carpe diem!

Jag kommer inte ihåg om jag sa det men jag köpte en massa mer RAM-minne (som man inte kan skriva då det blir Random Access Memory - Minne) till min gammla häck till dator. Ett av RAM-minnerna (Det ska förresten uttalas ramm har jag hört någon gång) var trasiga så jag knatade tillbaka till butiken idag och sa att ajg ville ha ett nytt och förklarade symptomen invigt och ledigt som om jag hade bra koll på sånt där. Det visade sig att de hade ännu bättre koll än mig för de sa att just de symtomen får man på ett RAM-minne om man inte har haft ett sånt där löjligt antistat-band runt armen så statisk elektricitet inte pajjar det. Detta hade jag ju såklart inte vilket jag, dum som jag är, sa men jag kontrade snabbt med att jag höll handen på elementet hela tiden. Dock slog det mig lika snabbt att det är ett tvåhandsgrepp för att få ut minnet ur datorn.
I alla fall ska jag dit i morgon och elevera detta till den där snorungs-yngligens chef om han inte ger mig ett nytt minne.

Otur! Men är det inte så att varje gång man förlorar så läggs pengarna till en Jackpot. Enligt denna teori så kommer jag vinna storkovan någon gång om två miljoner år.

Säg till i kommentarerna om de här inläggen är för långa och tradiga så ska jag skriva fler sånna. Ni är ju inte direkt några stjärn-bloggare som en annan så vad vet ni?

Bitter? Jag? Nej?

2 comments:

Anonym sa...

Scatman låg där i förra veckan i alla fall. Första gången fattade jag inte att det var din sida för jag lyssnade på en nyhemladdad låt och trodde det var en riktigt usel effekt att mixa in skiten.

Nu när jag efter några besök insett att det inte är så kan jag ändå uppskatta saken i all sin dryghet. Jag rekomenderar att du gör effekten permanent.

Anonym sa...

Ja, jag trodde definitivt att scatmanlåten lät med flit. Nåt slags post-ironiskt inlägg eller nåt. Du har ju massor att fylla tiden med på kvällarna, gör fler spel! Det var väl längesedan du gjorde något kul och fint i director på fritiden?

Skicka en kommentar