Vad är det som händer?

Ja det kan man fråga sig. Den senaste tiden så har bloggposterna endast bestått av en bild och någon kryptisk text

Parentes börjar:
Visste ni förresten att det Carolus Linnaeus hade en klass i floran i, sin bok Philosphia Botanica, som kallades Cryptogamae (lat. Crypto = hemlig och Gameein = bröllop) det var den 25:e och sista klassen.
I denna klass fanns de som man inte visste riktigt vad de var för ena. Typ mossor och lavar och annat oätligt (egentligen var det fyra underklasser: Algae (alger), Musci (mossa), Filices (typ ormbunkar) och Fungi (svampar) ). Cryptogamaes antagonist är Spermatophyta (lat. Sperma = sperma, Phytum = växt). Jag inbillar mig att de slogs varje dag i skolan, fast väldigt långsamt.
Allt detta bestäms genom IAPT's (International Association for Plant Taxonomy) ICBN (International Code of Botanical Nomenclature) eller Koden i folkmun.
Parentes slut

jaja tillbaka till ämnet.
Det har vart en massa kryptiska bilder med text till. Det beror på min nya fina telefon som man kan ta bilder till och sedan maila ett mail till en hemlig adress och då läggs en bloggpost till här. Eftersom det har vart så smidigt så är det så jag har bloggat den senaste tiden. Dock så är det ganska drygt att skriva på telefonen vilket gör att bildtexterna blir ganska skrala.

I alla fall så ska jag åka upp till Arvitsjaur i helgen och titta på min bror Ville när har krigar. Eller egentligen ska vi nog mest kolla på sameteater och sova i lumpensängar. Men men...
Jag hoppas att jag ska få skjuta med någon bössa i alla fall. Det tycker jag vore roligt.

Det kommer nog komma lite bilder därifrån med med korta krypriska texter.
Nej nu ska jag nog gå in och spela lite RockBand här på kontoret för alla har gått så jag behöver inte dela trummorna med någon! HA!

Förresten jag fick det här mailet av min arbetskamrat nu i helgen efter det korta "systemet är billiga posten"

"467:-

systemet är billiga"

0 comments:

Skicka en kommentar