NGC2008

Hela kneget har ju vart ner på Nordic Game Conference i Malmö här ett par dagar och jag tänkte jag skulle skriva en liten rapport nu när jag fått bilder av Orre.
Vi åkte natt-tåg ner vilket var väldigt trevligt. Lavemagnus var smart och tog med sig proviant. Vi andra drack bärs som Orre hade med sig och lyssnade på tidig amerikansk joddel tills konduktörn kom in och sa till. För er som inte visste det så kommer urtvättad flanell starkt SS08.
Här har vi kommit fram till Malmö och äter frukost i okristerlig tid. Jag gillar inte när väckarklockan ringer och jag är fullt påklädd och sitter och äter macka. Något som dock inte händer så ofta. Jag undrar vad vi pratar om.
När vi kom fram så hade de gubbar utklädda till stormtroopers och vaders för det som gjort Lego Starwars var där och berättade att de var bäst i världen. Jag tyckte det va väldigt festligt.
Här har Sven nog precis dragit ett skämt.
Sven och Johan...
Killen här i mitten heter Tom Higgins och jobbade på Macromedia med Director och Shockwave. Han var deras ansikte utåt och kallade sig för "Product Evangelist". Sedan bailade han och gick över till ett nytt företag som heter Unity och är en direkt konkurrent. Han fick sina fiskar varma även om det visade sig att han var ganska trevligt. Han sa att Director var dött och kasst och att Unity var det nya svarta.
Det var fri bar på kvällskvisten men av någon anledning hann den stänga innan vi hann säga "Priklopil". Här är i alla fall Linkytron. Jag tror vi hann bli på lyset så det blev över ändå. På natten tog vi taxi till vandrarhemmet (som låg inne i stan) och sedan taxi och åt kebab och sedan taxi hem. Kebaben smakade papper och såg ut som stelnad målarfärg. Ni vet som ett skinn på oboyen.
det visade sig nu när jag kolalde ingenom bilderna att någon av Fares-bröderna var där av någon outgrundlig anledning. Det här mötet utmynnade på något sätt i att vi bestämde att vi ska panga rutor på den svenska speltillverkaren Starbreezes (de som gjorde the Darkness) kontor. Förresten var Orvar Säfström där med. Jag hann med att berätta att filmkrönikan sög efter Fredrik Sahlin innan jag kom på att Orvar var efter Fredrik. Men det kunde han ta för han var inge trevlig ändå. Asswipe.
Sven väcker mig när jag sover på någon tråkig föreläsning.
En till bild på Judas Iskariot som var ganska snäll. Det var roligt för min boss Johan kom fram och frågade honom om han ville om Johan skulle plocka bort mig....

0 comments:

Skicka en kommentar