Strömma mera


Ni har kanske sett Webcameran till höger och även om jag inte fått någon respons mer än att jag ser trött ut så har jag filat vidare på iden om ständig övervakning.
Jag har idag kodat ihop ett litet program som gör samma sak som webcameran, nämligen tar en bild var tionde sekund, fast det här programmet har riktat kameran mot skärmen och tar ett screenshoot. Nu är frågan om jag ska lägga upp även det här på bloggen. Det känns ju lite lökigt om folk börjar räkna timmar på Feber.se. Bilderna är i alla fall så små att man kan inte se någon text.
Jag funderar även på om det kan vara något jobb jag gör som är så hemligt att man inte får titta på det.
Jag får nog tala lite med mina arbetskamrater först.

I alla fall så är hela vinningen med det här projektet att man kan lägga ihop bilderna till en film a' la koyanisqatsi (stavning?).


Frågan är ju även hur jag tar det här ett steg till. Ska jag koppla upp hjärtrytm och andning så ni kan se? Är det ens en gnutta roligt eller är det bara jag som tycker det?

Förresten, för er som inte redan sett den, se American Movie!

0 comments:

Skicka en kommentar