Norbergshelg, Stockholmsvecka

IMG_0207 I Onsdags var hela kontorrt ute och roade sig. Vi var på Texas Longhorn och drack bärs och käkade kött . De hade en sås som skulle vara riktigt stark. Jag tog lite på spetsen av en tandpetare och stoppade i munnen och det var riktigt nedrans starkt. Jag hade dött om jag hade tagit mer, forillah. Det är den till vänster.

IMG_0205

Efteråt gick vi tillbaka till kontoret och drack bärs och spelade RockBand och SingStar. Jag vann över Johan på "This charming man" igen... (Det är en av få låtar jag kan). Johan visade med all önskad tydlighet var skåpet skulle stå efteråt.

På fredageftermiddagen gled jag hem till NBG.
Jag är inte säker men jag tror att vi åkte ut och tittade på lite vatten och sedan åkte vi till Bruksruinerna och fotade bilder som på fotomodeller.net.

IMG_0209

Det var jag, Johannes Håll och Carro (som precis kommit hem frånd et stora äpplet) Edit: det var ju mr. Hawaii å så klart.

Ville skulle springa Engelbrektsstafetten så jag gick upp tidigt på lördagsmorgonen (det började 12.00 men jag var där lite innan). Först gick jag in på NSF (Norbergs sport och fritid) som hade konkurs-utförsäljning och köpte ett par gräs-forbollsskor och tre metspön och tio kastfiskedrag. Fiskedragen fick Perran för jag har slängt bort ett par för honom.

Ville sprang för Högfors fotbollslag. Det var 72 lag anmälda och Ville kom som första löpare in på en 35:e plats. 5km på 20.15.

IMG_0213

Jag tror han hade kunnat springa lite snabbare för han var väldigt fräsh efteråt men jag är stålt. Jag såg aldrig slutet så jag vet inte var de slutade för jag var tvungen att gå och äta kebab på Myntgrillen.

Efteråt så åkte jag och Hawaii-Myran och kollade på en bro.

IMG_0218

Den var fin men jag tror den skulle kunna vara ännu snyggare om någon bara la manken till. Grå betong alltså... Det är ingen kärlek i det.

IMG_0219

Det var ju stora festligheter i Norberg (Norbergsdagarna) så både Hotellet och Stallet hade öppet utöver det aldrig stängda Portan men vi gick inte dit utan åkte hem till Hawii-Kråkan och grävde mask istället. Vi tänkte nämligen anväda de nyinköppta metspöna. Vi grävde upp en massa maskar bakom fårhuset. Man fick en massa fårskit på fingrarna och under skorna men det var det värt. Det var även värt dödsskräcken för baggen (som har horn som är snurrade två coh ett halvt varv). Baggen var dock inte där för han har antagligen vargen eller loet tagit.IMG_0221

Hawaii-Kryckan fick ryck redan efter ett par minuter och efter ytterliggare ett par minuter så satt det en aborre på 200g kanske men den hoppade av linan. Efter det hade vi inte en tillstymmelse till napp men vi hittade en gammal rostig plog som någon hade dragit upp på stranden.

Nu är det bara en vecka kvar på jobbet och sedan väntar fem ljuvliga veckors semester. Jag öppnar lätt med att åka på Iron Maiden nästa Onsdag. Jag ska lägga min lediga tid denna vecka på att hitta en bra jeansväst och ett par avklippta jeansbrallor.

0 comments:

Skicka en kommentar