Antikt och kuriosa

Jag vet inte när, men nu i veckan, åkte Hawaii-Kråkan , Carro och jag ut i Fagerstaskogarna och träffade på Hellman, Henka och Erkii. De hade fixat med kastmetspön med sänke och allt. Vi satt och hade trevligt och drack bärs men ingen fick någon fisk.Carro och jag täljde varsin barkbåt. Min är den till vänster.
På kvällskvisten brände vi kors och en kvarglömd och utblekt svensk flagga. Tänk vad mysit man kan få med lite pinnar, eld och en flaska tändvätska.

Hawaii.-kråkan och Carro åkte hem på kvällskvisten för de skulle jobba men jag blev övertalad att stanna. Vi satt uppe halva natten och talade om Bruce Springsteens vara eller icke vara. Vi sov i något form av vindskydd. Jag fick låna ett par jackor och ett liggunderlag eftersom jag inte tänkt sova kvar från början.

På dagen sedan så var vi upp och tittade i gröndalslaven som var öppen för allmänheten. De har mycket snygga maskiner där inne.Som ni kanske vet så har det ju vart SM i mountainbike uppe i Norberg. Vi kollade in eliten när de cyklade upp för klackbergsbacken. De är något så grymt starka i benen och dödsföraktande i nedfarsbackana. Jag har cyklat i klackbergsbacken (uppför) och det är svårt bara att inte sladda för att det är så brant.

Jag tror det var igår. Då var vi på Auktion i Broarna. Eller först var vi i Kärrgruvan fast det var inge bra så vi åkte ut i Broarna. Erkii och Sandra var med. När vi kom var det fullsmetat. Mycket folk och mycket saker. Jag köpte kornischer (något som man har framför gardinstängerna om man vill ha det lite fint) och något som sedan visade sig vara något man lindade upp garn på. Sedan fick jag ett bord av en gubbe som köpt det i paket med ett par stolar och han ville bara ha stolarna. Hawaii-kråkan signerade det finaste köpet i form av en stor svart tramporgel.
På måndag så ska Farfar guida runt i Kärrgruvan och Klackberg. Jag har lovat honom att Hawaii-kråkan står för guidning i gruvmuseet. mr. Hawaii vet inte om det än.
Vill ni följa med så hojta till lite innan så kanske vi kan klämma in er. Jag tror det blir Torshammar, Polhemshjulet och Gruvmuseet och kanske något mer om Hawaii-kråkan kan fixa nycklar.

1 comments:

Anonym sa...

Det var måndag igår.

Skicka en kommentar